سبزی مخصوص خورش قورمه سبزی چیست؟

سبزی مخصوص خورش قورمه سبزی چیست؟

سبزی مخصوص خورش قورمه سبزی چیست؟


قورمه سبزی از خورش های محبوب ایرانی است که سبزی ان که با نام سبز خورشتی معروف است یکی از مسائلی است که آشپزهاهای مبتدی شاید خیلی با آن آشنا نباشند. در این مطلب سیر تا پیاز سبزی قورمه سبزی را برای شما بازگو خواهیم کرد. در ادامه با سبک زندگی ایرونی همراه باشید.


سبزی قورمه سبزی تهرانی

 سبزی قورمه سبزی اصلی که با نام قورمه سبزی تهرانی هم شهرت دارد از سبزیجاتی مانند تره ، جعفری ، شنبلیله ، گشنیز و اسفناج تشکیل شده است که در صورتی که به هر سبزی فروشی مراجعه کنید و بگید سبزی خورشتی می خوام مخلوطی  از این سبزیجات را به شما می دهد.


سبزی قورمه سبزی جنوبی

در شهرهای جنوبی همانطور که می دانید غذاها با طعمی تندتر از شهرهای دیگر تهیه می شوند. در این شهرها سبزی قورمه سبزی مانند سبزی تهرانی است ولی با این تفاوت که سبزیجاتی مثل سیر سبز و شوید هم به خورش اضافه می شود. جنوبی ها علاوه بر اینکه قورمه سبزی را با فلفل زیاد تهیه می کنند از تره هم برای تندتر شدن طعم قورمه سبزی استفاده می کنند.


سبزی قورمه سبزی آذربایجانی

 سبزی قورمه سبزی در آذربایجان و شهرهای ترک نشین هم تفاوت زیادی با سبزی خورشتی تهرانی ندارد فقط در سبزی قورمه سبزی تبریزی سبزیجاتی مانند ترخون اضافه می شوند که طعم خورش را تند و تیزتر می کنند. ( سبزی خورشت قورمه سبزی ) البته باید توجه داشته باشید سبزیجاتی مثل ترخون را زیاد در خورش استفاده نکنید زیرا باعث تندی زیاد یا در مواردی باعث تلخی خورش می شود.

نظرات