طرز تهیه کباب کوبیده مرغ مجلسی تابه ای و ذغالی

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ با دنبه با دنبه گوسفندی و بادمجان هندی
کباب کوبیده مرغ یکی از انواع غذاهای بسیار محبوب و خوشمزه ایرانی است که از نظر ظاهری و متریال شباهت زیادی به کباب کوبیده سنتی دارد با این تفاوت که این کباب با گوشت مرغ تهیه می شود.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ ۶۰۰ گرم
کره ۵۰ گرم
پیاز بزرگ ۲ عدد
سیر ۴ حبه
تخم گشنیز نصف قاشق چایخوری
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
زردچوبه و روغن به اندازه کافی

دستور پخت کباب کوبیده مرغ

مرحله اول

ابتدا سینه های مرغ را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و استخوان های آن ها را کاملا از گوشت جدا می کنیم و بعد در چرخ گوشت سینه ها را دو مرتبه چرخ می کنیم و در کاسه ای بزرگ می ریزیم.پیازها را پوست می گیریم و می شوییم و رنده ریز می کنیم.

مرحله دوم

سپس آب پیاز را کاملا می گیریم و به کاسه محتوی گوشت مرغ چرخ شده اضافه می کنیم.سیرها را نیز پوست می گیریم و می شوییم و رنده ریز می کنیم و روی مایه گوشت می ریزیم.تخم گشنیز را آسیاب می کنیم و روی گوشت می ریزیم.

مرحله سوم

در ادامه کمی نمک،فلفل سیاه،زردچوبه نیز روی گوشت می پاشیم و خوب گوشت را زیر و رو می کنیم و ورز می دهیم تا طعم ادویه ها به خوبی به همه نقاط گوشت برسد و آن وقت یک پلاستیک فریزر یا سلفون روی کاسه مایه گوشت می کشیم.
همچنین ببینید : طرز تهیه جوجه کباب رستورانی

مرحله چهارم

حالا کاسه حاوی مایه کباب را به مدت ۱ الی ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا خوب استراحت کند. پس از گذشت زمان استراحت کاسه محتوی مایه گوشت را از یخچال بیرون می آوریم و تابه مورد نظر را با روغن کاملا چرب می کنیم.

مرحله پنجم

مایه گوشت را کف تابه می ریزیم و با انگشتان دست آن را کف تابه کاملا پهن می کنیم تا همه نقاط گوشت یکدست شود و تابه را روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا گوشت آب خودش را جذب کند و خودش را بگیرد.

مرحله ششم

زعفران را دم می کنیم و کره را در تابه ای کوچک می گذاریم و روی حرارت کم می گذاریم تا ذوب شود و بعد از روی حرارت بر می داریم و زعفران را به کره اضافه می کنیم و زمانیکه کباب مرغ خودش را گرفت با کارد آرام روی گوشت برش های طولی می زنیم

مرحله هفتم

بعد آن ها را آرام با کفگیر و قاشق بر می گردانیم و روی کباب ها با فرچه داخل مخلوط کره و زعفران می زنیم و روی کباب ها می کشیم تا زعفرای و خوش عطر و طعم شوند و بعد از سرخ شدن آن را مجددا بر می گردانیم تا طرف دیگر آن ها نیز سرخ شود.

مرحله هشتم

حالا از مخلوط کره و زعفران به طرف دیگر کباب ها نیز می زنیم. البته می توانید این کباب را مانند کوبیده به سیخ بکشید و منقل را آماده کنید و توجه داشته باشید که زال ها همگی روشن شده باشند چون وجود زغال خام باعث بد شدن طعم کباب می شود.

مرحله نهم

علاوه بر تاثیر روی طعم کباب، برای سلامتی آسیب زا است.کباب های مرغ به سیخ کشیده را روی منقل می چینیم و مداوم باد می زنیم تا کباب ها خودشان را بگیرند و بعد سیخ های کباب را می چرخانیم تا همگی کباب ها به طور یکدست کباب شوند.

مرحله دهم

بعد با یک قلموی تمیز از مخلوط کره و زعفران روی کباب های مرغ می کشیم تا هم خوش رنگ تر و هم طعم لذیذ تری داشته باشید و در آخر با گوجه فرنگی کباب شده و پلو این کباب مرغ خوش طعم و متفاوت را نوش جان کنید.

نظرات