طرز تهیه کیک مرغ خوشمزه و مجلسی با پیازچه و گردو

طرز تهیه کیک مرغ

طرز تهیه کیک مرغ ساده دونفره برای 20 نفر با سیب زمینی کنجدی و قارچ بدون گردو با برنج

کیک مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بسیار پر طرفدار در سراسر جهان می باشد که به دو صورت داغ و سرد تهیه می شود ، جالب است بدانید که کیک مرغ سرد شباهت زیادی به سالاد الویه دارد.

مواد لازم برای ۶ نفر
سینه مرغ ۲ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
جعفری نصف لیوان
پیازچه ۱ لیوان
گردو ۱ لیوان
خیارشور نصف لیوان
پیاز ۱ عدد
سس مایونز ۱ لیوان
چوب دارچین ۱ عدد
نان تست ۱ بسته
ماست خامه ای نصف لیوان
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

دستور پخت کیک مرغ

مرحله اول

ابتدا در قابلمه ای تا نیمه آن آب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید.پیاز کوچک را پوست می گیریم و می شوییم و به چهار قسمت برش می دهیم و زمانیکه آب در حال جوشیدن بود همراه با سینه های مرغ داخل قابلمه می گذاریم.

مرحله دوم

در ادامه چوب دارچین را نیز اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم و حرارت را ملایم می کنیم تا به مدت ۳۰ دقیقه سینه ها کاملا پخته شوند.تخم مرغ ها را نیز داخل کیسه ای قرار می دهیم و آن را گره می زنیم و در قابلمه ای می گذاریم.

مرحله سوم

سپس روی آن آب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه بعد آبپز شود. تا آماده شدن سینه مرغ و تخم مرغ ها باقی مواد را تهیه می کنیم. پیازچه ها و جعفری را پاک می کنیم و می شوییم.

مرحله چهارم

حالا آنها را در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن ها خارج شود و روی تخته آشپزخانه آن ها را خرد می کنیم و در کاسه ای می ریزیم.تخم مرغ های آبپز شده را پوست می گیریم و رنده ریز می کنیم و به پیازچه و جعفری اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

سینه های مرغ را از روی حرارت بر می داریم و در آبکشی می گذاریم تا آب اضافه آن ها خارج شود و بعد روی تخته آشپزخانه آن ها را ریش ریش می کنیم و به تخم مرغ ها می افزاییم.خیارشورها را می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و به باقی مواد اضافه می کنیم.

مرحله ششم

گردوها را با چاقو خرد می کنیم و روی مواد می ریزیم و در کاسه ای ماست خامه ای و سس مایونز و کمی نمک و فلفل سیاه می ریزیم و خوب هم می زنیم تا طعم دهنده ها کاملا به خورد یکدیگر بروند و بعد به مواد کیک مرغ سس را اضافه می کنیم و همگی مواد را خوب زیر و رو می کنیم تا سس کاملا با مواد آغشته شود.

مرحله هفتم

سپس نان تست ها را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و لبه های آن ها را با چاقو می گیریم و ظرف مورد نظرمان را انتخاب می کنیم و کف آن را با نان تست کاملا می پوشانیم و روی نان ها از مواد کیک مرغ می ریزیم به صورت که نان تست ها دیگر مشخص نباشند.

مرحله هشتم

مجددا روی مواد کیک مرغ یک لایه نان تست می چینیم و بعد روی آن را نیز دوباره مواد کیک مرغ می ریزیم.می توانید چندین لایه را همین طور بچینید تا موادمان تمام شود و در آخر بعتر است لایه آخر و روی کیکی مرغ از مواد باشد که روی آن را با سس مایونز کاملا کاور می کنیم تا همه ابعاد کیک مرغ پوشیده شود

مرحله نهم

بعد به مدت ۲ ساعت ظرف حاوی کیک مرغ را داخل یخچال می گذاریم تا مواد کیکی جذب نان تست ها شود.می توانید پس از بیرون آوردن کیک مرغ از داخل یخچال لبه های نان تست را در اطراف کیک بچینید و با گوجه فرنگی و ذرت یا جعفری تزئین کنید و نوش جان کنید.

نظرات