روش درست کردن ساندویچ سوسیس بندری مثل ساندویچی ها

طرز تهیه سوسیس بندری

طرز تهیه سوسیس بندری اصل مثل بیرون بدون سیب زمینی با قارچ و پنیر پیتزا دونفره با فلفل دلمه ای برای 10 نفر
سوسیس بندری یکی از انواع غذاهای ساندویچی ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان های جنوبی کشورمان می باشد. این غذای خوشمزه که در دسته بندی غذاهای فست فودی قرار می گیرد به دلیل اینکه یک غذای جنوبی است به صورت متداول با فلفل فراوان طبخ می شود.

مواد لازم برای ۴ نفر
سوسیس۶ عدد
پیاز۲ عدد بزرگ
سیب زمینی ( اختیاری )۲ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی۳ قاشق غذاخوری
سس کچاپ۱ قاشق غذاخوری
فلفل قرمز و فلفل سیاهبه اندازه کافی
روغن و نمکبه اندازه کافی

دستور پخت سوسیس بندری

مرحله اول

ابتدا سوسیس ها را به صورت ورقه ای خرد می کنیم ( برای زیبایی بیشتر غذا می توانید سوسیس ها را به صورت مُوَرب برش بزنید ) و کنار می گذاریم. سوسیس بندری اصیل ایرانی بدون سیب زمینی درست می شود اما در دستورها خانگی به این غذا سیب زمینی هم اضافه می کنند.

مرحله دوم

در صورتی که تمایل دارید به سوسیس بندری خود سیب زمینی اضافه کنید سیب زمینی ها را به همراه مقداری آب و نمک داخل یک قابلمه کوچک بریزید و اجازه دهید نیمپز شوند. در ادامه پوست سیب زمینی ها را بگیرید و انها را به صورت نگینی خرد کنید.

مرحله سوم

در این مرحله پیازها را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم. سوسیس بندری جنوبی با پیاز فراوان و درشت تهیه می شود ( اگر پیازهای درشت در غذا را نمی پسندید می توانید پیازها را به صورت نگینی خرد کنید ) پیاز خرد شده را به همراه کمی روغن در یک تابه مناسب تفت دهید.
همچنین ببینید : طرز تهیه فلافل آبادانی

مرحله چهارم

پس از اینکه پیازها شفاف و نرم شدند سوسیس و سیب زمینی را به تابه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا سوسیس و سیب زمینی کمی سرخ شوند. در ادامه مقداری نمک به همراه فلفل سیاه و فلفل قرمز به مواد اضافه می کنیم و چند دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را در یک تابه بسیار کوچک به صورت جداگانه با کمی روغن مایع تفت می دهیم به صورت که رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شود. فقط مراقب باشید رب را نسوزانید که باعث می شود غذا بد طعم شود.

مرحله ششم

پس از اینکه رب گوجه فرنگی خوب سرخ شد آنرا به همراه سس کچاپ با نصف فنجان آب جوش مخلوط می کنیم و به تابه حاوی سوسیس اضافه می کنیم و با مواد مخلوط می کنیم. مجددا چند دقیقه مواد را تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی به تمام مواد برسد.

مرحله هفتم

تفت دادن را باید تا زمانی که آب موجود در تایه تبخیر شود ادامه دهیم. در پایان سوسیس بندری را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و با پیاز سفید ، خیارشور و گوجه فرنگی خرد شده تزیین کرده و به همراه نان باگت و سس دلخواه سرو می کنیم.

منابع :

نظرات