آموزش تهیه فالوده شیرازی در خانه با نشاسته و شکر

طرز تهیه فالوده

طرز تهیه فالوده شیرازی تصویری یزدی با تصویر شیرازی با نشاسته کرمانی زعفرانی شیرازی با نشاسته در منزل
فالوده یکی از انواع دسرهای محبوب و قدیمی ایرانیان است که معروف ترین و با کیفیت ترین نوع آن را به شهره شیراز نسبت می دهند.
مواد لازم برای ۴ نفر
نشاسته۳۰۰ گرم
گلاب¼ لیوان
شکر۱ لیوان
آب۴ لیوان
لیمو ترش۱ عدد
شربت آلبالوبرای تزیین

دستور تهیه فالوده

مرحله اول

ابتدا ۲ لیوان از آب را در قابلمه ای می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و شکر را کم کم به آن اضافه می کنیم و با قاشق هم می زنیم تا کاملا شکر در آب حل شود و دیگر هم زدن را متوقف می کنیم و اجازه می دهیم تا شربت قوام یابد.

مرحله دوم

در این مرحله گلاب را می افزاییم و شربت را هم می زنیم و صبر می کنیم تا بجوشد و قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و صبر می کنیم تا شربت سرد شود و بعد در کاسه ای می ریزیم و در فریزر قرار می دهیم تا یخ بزند.

مرحله سوم

سپس شربت یخ زده را از فریزر خارج می کنیم و در مخلوط کن یا غذاساز می ریزیم و پودر که شد در کاسه ای می ریزیم و مجددا داخل فریزر قرار می دهیم.۲ لیوان آب باقی مانده را در قابلمه ای می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا نشاسته را به آن می افزاییم و کمی با قاشق مخلوط آب و نشاسته را هم می زنیم و دیگر اجازه می دهیم تا آب کامل تبخیر شود و نشاسته غلیظ شود. پس از اینکه نشاسته غلیظ شد با قاشق آن را هم می زنیم.

مرحله پنجم

باید نشاسته کشدار نیز شده باشد و بعد خیلی سریع در کاسه ای تکه های درشت یخ می ریزیم و نشاسته غلیظ شده را در آبکش ( سوراخ های ریز داشته باشد ) می ریزیم و با قاشق روی نشاسته ها فشار می آوریم.

مرحله ششم

حالا نشاسته ها از سوراخ های آبکش رد می شوند به صورت رشته هایی بسیار نازک و کاسه یخ را زیر آبکش می گذاریم تا رشته ها روی تکه یخ ها بریزند و با قاشق رشته ها را آرام زیر و رو می کنیم تا به طور کامل سفت نشوند و انعطاف داشته باشند.

مرحله هفتم

یخ پودر شده را از فریزر بیرون می آوریم و در کاسه ای می ریزیم و رشته های نازک نشاسته را از داخل کاسه یخ بیرون می آوریم و به یخ پودر شده می افزاییم و خوب با یکدیگر مخلوط می کنیم.فالوده ما آماده شده است می توانیم فالوده ها را در کاسه های مورد نظرمان بریزیم و آب لیمو ترش یا شربت آلبالو روی آن بریزیم و نوش جان کنید.

نظرات