دستور درست کردن ترشی با قارچ دکمه ای در منزل

طرز تهیه ترشی قارچ

طرز تهیه ترشی قارچ با گوجه با رب گوجه و انبه و زیتون آکاایران درسته خرد شده لبنانی
ترشی قارچ یکی از انواع ترشی های جدید و خوشمزه ایرانی است که علاوه بر طعم خوبش، برای دیزاین غذاها نیز مناسب می باشد.

مواد لازم برای ۱ شیشه متوسط
قارچ۱ کیلوگرم
سیر۱۰ حبه
فلفل سبز۴ عدد
آب۳ لیتر
سرکه سفید۱ لیوان
نعناع۲ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق غذاخوری
ترخون۲ شاخه

دستور تهیه ترشی قارچ

مرحله اول

ابتدا قارچ ها را با دستمال نمدار تمیز می کنیم و داخل آبکش می کنیم و خیلی سریع آبکش می کنیم و کنار می گذاریم تا آب اضافه آن ها خارج شود.سعی کنید از قارچ ها کوچک و دکمه ای استفاده کنید تا ترشی زیباتری داشته باشید.

مرحله دوم

در قابلمه ای سرکه،آب و نمک را می ریزیم و روی شعله قرار می دهیم و حرارت را زیاد می کنیم تا زودتر به جوش بیاید.در این زمان سیرها را پوست می گیریم و می شوییم و روی دستمال تمیزی می گذاریم تا خشک شوند.

مرحله سوم

فلفل سبزها را نیز می شوییم و کنار سیرها روی دستمال قرار می دهیم تا کاملا خشک شوند و رطوبت در آن ها باقی نماند.زمانیکه سرکه به جوش آمد شعله را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم تا سرکه سرد شود.

مرحله چهارم

سپس داخل شیشه مورد نظر که از قبل آن را تمیز شستیم و کاملا خشک شده است کمی از قارچ ها را می ریزیم و چند حبه سیر و ۱ عدد فلفل سبز و ۱ قاشق از نعناع و کمی ترخون نیز به آن اضافه می کنیم و مجددا کمی قارچ و دیگر مواد مثل سری قبل می ریزیم تا یک بند انگشت از شیشه خالی بماند.

مرحله پنجم

حالا مخلوط سرکه و نمک و آب که سرد شده است را روی مواد می ریزیم تا کاملا سطح روی قارچ ها را بپوشاند و درب شیشه را محکم می بندیم تا هواد در ترشی نفوذ نکند و به مدت ۲ هفته در جای خنک مانند یخچال ترشی را می گذاریم تا آماده مصرف شود.نوش جان

منتشر شده در ردیت | پینترست | بالاترین

نظرات