طرز تهیه سوهان کنجدی خوشمزه و مخصوص

طرز تهیه سوهان کنجدی

طرز تهیه سوهان کنجدی توری خوشمزه در خانه با شیره انگور با شیره خرما قالبی با ارده سوهان عسلی کنجدی ساده آموزش تصویری سوهان کنجدی نرم
سوهان کنجدی یکی از شیرینی ها بسیار خوشمزه و مقوی ایرانی است که به عنوان میان وعده هم مصرف می شود، برای مشاهده این اموزش شیرینی پزی در ادامه با نکته چی همراه باشید.

مواد لازم سوهان کنجدی
کنجد بو داده۱ لیوان
شکر۱ لیوان
کره۲۵ گرم
خلال پستهبرای تزیین

دستور تهیه سوهان کنجدی

مرحله اول

ابتدا شکر را داخل قابلمه ای کوچک می ریزیم و روی شعله قرار می دهیم تا با حرارت ملایم به مدت ۲ دقیقه بماند و شروع کند به گوله گوله شدن و آب شدن،مداوم با قاشق هم می زنیم تا کاملا آب شود (اگر پیاپی هم نزنیم شکرها می سوزند و سوهان تلخی خواهیم داشت)

مرحله دوم

سپس با پشت قاشق نیز گوله ها را له می کنیم تا از بین بروند.پس از اینکه شکر کاملا آب شد کره را به آن اضافه می کنیم(باعث ترد شدن می شود) و اگر تمایل داشتید زعفران را نیز در اینجا اضافه می کنیم و کنجد اگر بوداده است که به مواد اضافه می کنیم.

مرحله سوم

اگر کنجد خام است داخل قابلمه ای می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا ۱۵ الی ۲۰ دقیقه تفت بخورد و عطرش بلند شود و بعد به مواد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا خوب با مواد آغشته شود و بعد وسط قابلمه همگی مواد را جمع می کنیم.

مرحله چهارم

سپس سینی یا قالبی را انتخاب می کنیم و کف آن را با کمی کره چرب می کنیم و مواد را داخل سینی می ریزیم و آن را پخش می کنیم و با پشت قاشق روی سطح مواد را صاف می کنیم.دقت کنید همه جای ظرف از مایه سوهان پخش شده باشد و همه نقاط به طور یکسان مایه باشد.

مرحله پنجم

در صورت دلخواه کمی خلال بادام یا پسته روی سوهان به صورت پخش می ریزیم و با چاقو یا پیتزا بر آن را به هر مدلی که دوست داریم برش می دهیم.(لوزی یا مربع)سوهان بسیار سریع بعد از ریختن داخل سینی می بندد.سوهان های کنجدی برش زده را در ظرفی می چینیم و نوش جان کنید.

نظرات