آموزش درست کردن کاپوچینو با قهوه فوری

طرز تهیه کاپوچینو

طرز تهیه کاپوچینو بسته بندی با نسکافه خانگی با آب جوش با پودر آماده torabika با پودر بسته ای بدون شیر با خامه با دستگاه نوا با پودر آماده با دستگاه قهوه ساز
کاپوچینو یکی از انواع نوشیدنی های بسیار محبوب و خوشمزه در سراسر جهان است که با این اموزش می توانید آنرا به راحتی در منزل تهیه کنید.

مواد لازم برای ۲ نفر
قهوه فوری ( نسکافه )۲ قاشق مربا خوری
شیر۱ فنجان
شکر۲ قاشق مرباخوری
پودر کاکائونصف قاشق مرباخوری
آب جوش۲ قاشق مرباخوری

دستور تهیه کاپوچینو

مرحله اول

ابتدا قهوه فوری،شکر،آب جوش را در لیوان (فرانسوی)می ریزیم و با همزن دستی ۶ دقیقه مواد را هم می زنیم تا به صورت خامه ای شود و به رنگ کرم در بیاید.بعد شیر را داخل شیر جوش می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله دوم

مایه بدست آمده را در دو فنجان به طور مساوی می ریزیم(چون مواد کاپوچینو برای دو نفره)و شیر که در حال جوشیدن بود داخل لیوان فرنچ می ریزیم و ۱ الی ۲ دقیقه آرام آن را پرس می زنیم و آنوقت تا نصف فنجان ها شیر داخل آن ها می ریزیم.

مرحله سوم

سپس آرام با قاشق مواد داخل فنجان ها را هم می زنیم تا طعم شیر و قهوه مخلوط شود. سپس کمی از شیر را داخل فرنچ نگه می داریم برای روی کاپوچینو و باقی شیر را داخل فنجان ها به طور مساوی می ریزیم و سر فنجان ها هنوز باید کمی خالی باشد.

مرحله چهارم

شیر داخل فرنچ پرس را بقدری می زنیم تا کف کند و روی فنجان ها می ریزیم و کمی پودر کاکائو(یا پودر دارچین) روی کاپوچینوها الک می کنیم و یا می توانید با شابلون نیز طرح مورد نظرتان را روی کاپوچینو بیندازید و نوش جان کنید.

نظرات