طرز تهیه خرمای مجلسی با خمیر دانمارکی

طرز تهیه خرمای مجلسی با خمیر دانمارکی


یکی از دغدغه های افرادی که مراسم ختم دارند یا در مجالس و سفره ها می خواهند نذری بدهند شکل و شمایل سنی خرما است. امروز با یک ایده جدید در خدمت شما هستیم. شیرینی دانمارکی با مغز خرمای تازه! در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم خرمای مجلسی با خمیر دانمارکی

  • خرما
  • پودر نارگیل
  • خمیر دانمارکی

مواد لازم برای رومال

  • زرده تخم مرغ
  • زعفران دمکرده کمی
  • کنجد(دلبخواهی)

طرز تهیه خرمای مجلسی با خمیر دانمارکی


خمیر دانمارکی را آماده میکنیم. خرماها را از یک طرف کمی برش میزنیم و هسته رو آرام در میاریم و بجاش پودر نارگیل میریزیم داخلش.(اگر از مغزیجات استفاده میکنید، با خلال دندان از زیر هسته رو در بیارین و بعد نصف یا ۱/۴ مغزی رو داخلش فرو میکنیم)

بعد از استراحت دادن به خمیر، مقداری از خمیر رو پهن میکنیم و با چاقو نواری به پهنای خرما برش میزنیم.(پهنای نوار خمیری،کمی کمتر از خرما باشه قشنگتره)

بعد خرما رو روی خمیر میزاریم و رول میکنیم و برش میزنیم.(با دست کمی خمیر رو روی هم چفت میکنیم)

به همین ترتیب ادامه میدیم تا تموم بشن.

کف سینی رو کمی چرب میکنیم،خرماها رو با فاصله میچینیم و روش رومال(مخلوط زرده + زعفران) میزنیم و کنجد میریزیم.

داخل فر میزاریم و همش چک میکنیم تا آماده بشن. زیاد از پایین حرارت ندین که برشته نشن.

من از گلفر استفاده کردم و یه کاسه کوچیک رو کمی آب کردم و وسط سینی فر گذاشتم تا رطوبتشون گرفته نشه. (از ماهیتابه دو طرفه هم میشه استفاده کرد با شعله پخش کن).

اگه دوست داشتین میتونید شربت دانمارکی هم بعد از پختن، روشون کمی بریزین.(روش تهیه شربت،توی آموزش دانمارکی هست) بنظرم نصف خمیر دانمارکی مناسبه.
امیدوارم از این ایده جالب استفاده کنید و همه رو شگفت زده کنید. با این روش تزیین خرما می توانید در میان اقوام خود بدرخشید.

نظرات