دستور تهیه سس مایونز با همزن دستی مثل سس کارخانه ای

طرز تهیه سس مایونز

طرز تهیه سس مایونز رژیمی صنعتی کارخانه ای فرانسوی مهرام با مخلوط کن بدون خردل با ماست با نشاسته خانم گلاور با همزن برقی
سس مایونز یکی از انواع سس های معروف و پر مصرف در سراسر جهان است که به همراه انواع سالاد ها و غذاها سرو می شود.

مواد لازم برای ۱ شیشه متوسط
روغن مایع۱ لیوان
سرکه۲ قاشق مرباخوری
آبلیمو۲ قاشق مرباخوری
شکر۱ قاشق مرباخوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
نمک¼ قاشق چایخوری
فلفل سیاه¼ قاشق چایخوری
پودر خردل۱ پنس در صورت تمایل

دستور تهیه سس مایونز

مرحله اول

ابتدا تخم مرغ را می شکنیم و با استفاده از یک بطری زرده را از سفیده کاملا جدا می کنیم.با فشار دادن بطری باد یا هوای بطری را خالی می کنیم و سر بطری را جلوی زرده می گیریم و سریع دست خود را رها می کنیم و زرده به راحتی داخل بطری می رود.

مرحله دوم

بعد داخل کاسه ای زرده را قرار می دهیم و شکر،پودر خردل و نمک را به آن می افزاییم و با قاشق یا همزن دستی خوب مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. بعد در کاسه ای بزرگ سرکه را همراه با آبلیمو می ریزیم و با قاشق مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

سپس نصف آن را داخل پیاله ای می ریزیم و کنار می گذاریم و نصف دیگر را به مخلوط تخم مرغ می افزاییم و با همزن دستی مایه ترکیب تخم مرغ را خوب مخلوط می کنیم و روغن مایع یا روغن زیتون را قطره قطره به مواد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

همین طور هم می زنیم خوب و قطره قطره روغن می ریزیم و با مواد مخلوط می کنیم. زمانیکه نصف لیوان روغن را قطره قطره به مایه اضافه کردیم دیگر دست نگه می داریم و خوب سس را مخلوط می کنیم.در این مرحله مایه سس شما غلیظ و منسجم شده است و بااصطلاح خودش را گرفته است.

مرحله پنجم

در اینجا باقی مخلوط سرکه و آبلیمو را که کنار گذاشته بودیم را بیکباره به سس اضافه می کنیم و مجددا سس را با قاشق خوب هم می زنیم تا مواد مخلوط شوند و دوباره قطره قطره روغن را به مایه سس اضافه می کنیم و هر قطره را که می ریزیم مواد را مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

بعد قطره بعد را می ریزیم،تا کل روغن تمام شود و سس قوام یابد و غلیظ شود و دیگر سس را هم نمی زنیم و فلفل سیاه را به سس اضافه می کنیم و خوب سس را زیر و رو می کنیم و در گوشه ای از آشپزخانه در دمای محیط قرار می دهیم تا به مدت ۲ ساعت استراحت کند.

مرحله هفتم

در آخر سس را داخل شیشه مورد نظرمان می ریزیم و درب آن را می گذاریم و در یخچال قرار می دهیم و تا ۱ هفته باید سس را مصرف کنیم چون سس مایونز خانگی کاملا سالم است و از مواد نگهدارنده استفاده نشده است و زمان زیادی نمی توان آن را نگهداری کرد.نوش جان

نظرات