آموزش درست کردن شربت خاکشیر رژیمی و خوشمزه در منزل

طرز تهیه شربت خاکشیر

طرز تهیه شربت خاکشیر ساده زعفرانی مجلسی با زعفران برای یبوست با شیر برای لاغری با تخمه شربتی ابلیمو و خاکشیر برای افطار برای کبد چرب
شربت خاکشیر یکی از انواع شربت های بسیار محبوب و خوشمزه در میان ایرانیان است که بیشتر در فصل تابستان مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین ببینید : طرز تهیه شربت تخم شربتی
مواد لازم برای ۶ نفر
آب خنک۶ لیوان
خاکشیرنصف لیوان
شکر۱ لیوان
گلاب۲ قاشق غذاخوری

دستور تهیه شربت خاکشیر

مرحله اول

ابتدا تا سطح روی خاکشیرها آب به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا ۵ الی ۱۰ دقیقه بماند و بعد خاکشیر را از صافی رد می کنیم و با آب آن ها را می شوییم و داخل پارچ می ریزیم و آب خنک را به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سپس شکر را کم کم اضافه می کنیم و با قاشق هم می زنیم تا کاملا در آب حل شود و گلاب را نیز اضافه می کنیم و خوب شربت را با قاشق هم می زنیم و در لیوان می ریزیم و چند تکه یخ به آن اضافه می کنیم و نوش جان کنید.

مرحله سوم

روش درست کردن مجلسی شربت خاکشیر به این صورت است که از مقدار آب ۲ الی ۳ لیوان آن را داخل قابلمه ای می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و شکر را کم کم به آن اضافه می کنیم و با قاشق هم می زنیم تا کاملا در آب حل شود و دیگر اجازه می دهیم تا آب به جوش بیاید و شربت به قوام برسد.

مرحله چهارم

زمانیکه شربت کمی غلیظ شد گلاب را اضافه می کنیم و ۵ دقیقه بعد خاکشیر شسته شده را به مواد اضافه می کنیم و ( اگر تمایل داشتید زعفران نیز اضافه کنید چون ظاهر زیباتری به شربت می دهد) حرارت را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم تا شربت خنک شود.

مرحله پنجم

سپس در شیشه ای می ریزیم و هر زمان خواستیم شربت خاکشیر آماده داریم.۲ قاشق از شربت را داخل لیوان می ریزیم و روی آن آب خنک می ریزیم و چند تکه یخ نیز می توانید اضافه کنید و یک قاشق داخل شربت می گذاریم تا مهمان خودش شربت را مخلوط کند.نوش جان

نظرات