طرز تهیه کباب ترکی دونر خوشمزه مرغ و گوشت

طرز تهیه کباب ترکی

طرز تهیه دونر کباب ترکی رستورانی در ایران مخلوط با دستگاه با گوشت چرخ کرده مرغ بدون فر ترکیه ای با فر ذغالی ترکی شاورما با گوشت بوقلمون
کباب ترکی که با نام دنر کباب هم شناخته می شود یکی از غذاهای بسیار مشهور کشور ترکیه می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی ترکی در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت قرمز یا گوشت مرغ۶۰۰ گرم
قارچ۲۰۰ گرم
فلفل دلمه ای۱ عدد
سیر۲ حبه
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
پیاز۲ عدد متوسط
کره۳ قاشق غذاخوری
آویشننصف قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

 دستور پخت کباب ترکی

مرحله اول

ابتدا گوشت مرغ یا گوشت قرمز ( گوشت باید لخم و یکدست باشد مثل راسته گوساله یا سینه مرغ ) را باید ورقه ورقه نازک کنیم ،البته حتما نمی توانیم گوشت نرم را ورقه ورقه کنیم پس برای اینکه مشکل حل شود گوشت را پس از شستن داخل کیسه می گذاریم .

مرحله دوم

سپس گوشت را در فریزر قرار می دهیم تا نیمه منجمد شود و بعد از فریزر خارج می کنیم و روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و با چاقو تیز گوشت نیمه منجمد را ورقه ورقه و نازک برش می دهیم و داخل کاسه ای بزرگ می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله ۱ عدد از پیازها و سیرها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه به صورت خلالی خرد می کنیم، سپس همراه با روغن مایع، پودر آویشن و مقداری فلفل سیاه و نمک به کاسه حاوی گوشت اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس همگی مواد را کاملا زیر و رو می کنیم تا همگی طعم دهنده ها با گوشت برخورد کنند و آن را مزه دار کنند و بعد روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و داخل یخچال قرار می دهیم تا به مدت ۲ ساعت استراحت کند و مزه دار شود.

مرحله پنجم

سپس کره را از یخچال بیرون می آوریم و در دمای محیط قرار می دهیم تا نرم شود. قارچ ها را با دستمال نمدار تمیز می کنیم و داخل آبکش می ریزیم و خیلی سریع می شوییم و کنار می گذاریم تا آب اضافه آن ها خارج شود.

مرحله ششم

پیاز باقیمانده را پوست می گیریم و همراه با فلفل دلمه ای می شوییم و داخل آبکش قرار می دهیم و بعد روی تخته آشپزخانه پیاز را حلقه حلقه خرد می کنیم و قارچ ها و فلفل دلمه ای را به هر مدلی که تمایل داریم خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله هفتم

کاسه محتوی گوشت را از داخل یخچال بیرون می آوریم و تابه ای بزرگ را روی شعله قرار می دهیم و حرارت را کم می کنیم و کره را داخل تابه می ریزیم و صبر می کنیم تا آب شود و گوشت ها را به آن اضافه می کنیم و مداوم تفت می دهیم تا گوشت مغز پخت و سرخ شود.

مرحله هشتم

سعی نکنید زودتر گوشت با حرارت زیاد سرخ شود اجازه دهید تا کاملا با حرارت کم مغز پخت شوند. در ادامه فلفل دلمه ای را اضافه می کنیم و ۵ دقیقه با گوشت تفت می دهیم و بعد قارچ و پیاز را می افزاییم و مداوم مواد را تفت می دهیم تا نرم و پخته شوند.

مرحله نهم

در آخر گوشت و سبزیجات که پخته و نرم شدند تابه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم و داخل نان باگت را خالی می کنیم و سس مایونز یا سس گوجه فرنگی می زنیم و خیارشور و کاهو و گوجه فرنگی قرار می دهیم.

مرحله دهم

البته می توانید کمی جعفری ساطوری شده به جای کاهو داخل نان قرار دهید و کباب ترکی آماده شده را نیز داخل نان می ریزیم و نوش جان کنید. کباب ترکی اصلی در ترکیه به طور معمول با پیاز و جعفری خرد شده سرو می شود.

نظرات