آموزش درست کردن شربت تخم شربتی زعفرونی در منزل

طرز تهیه شربت تخم شربتی

طرز تهیه شربت تخمه شربتی و خاکشیر تخمه شربتی نذری زعفرانی با زعفران علت ته نشین نشدن تخمه شربتی نحوه ته نشین نشدن تخمه شربتی شربت ریحان خواص
شربت تخم شربتی یکی از شربت های خوشمزه و بسیار مفید ایرانی است که برای کنترل تشنگی در ماه مبارک رمضان بسیار مناسب است.

مواد لازم برای ۴ نفر
تخم شربتی۴ قاشق غذاخوری
آب خنک۴ لیوان
شکر۴ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
لیمو ترش۱ عدد

دستور تهیه شربت تخم شربتی

مرحله اول

ابتدا تخم شربتی را داخل کاسه ای می ریزیم و تا سطح روی آن آب می ریزیم و اجازه می دهیم تا ۱۰ دقیقه استراحت کند و لعاب بیاندازد.سپس تخم شربتی را با آب داخل آن در صافی می ریزیم و آب آن خارج می شود از صافی و روی تخم شربتی ها آب می گیریم تا کاملا تمیز شوند.

مرحله دوم

سپس تخم شربتی ها را داخل پارچ می ریزیم و آب خنک را به آن اضافه می کنیم و لیمو ترش تازه را از وسط نصف می کنیم و هسته های آن را خارج می کنیم و داخل پیاله ای آب آن را محکم می گیریم و بعد داخل پارچ می ریزیم و شکر به مقداری که تمایل دارید شربت شیرین باشد اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا زعفران را نیز ( کاملا دلخواه شماست که می شود آن را حذف کرد ) می افزاییم و خوب مواد را با قاشق هم می زنیم تا مخلوط شوند و شکر نیز در آب حل شود.شربت ما آماده شده،داخل لیوان می ریزیم و چند تکه یخ نیز به آن اضافه می کنیم و نوش جان کنید.

نکات شربت تخم شربتی

رفع تشنگی

دلیل اینکه این شربت می تواند برای مدت زمان زیادی تشنگی شما را رفع کند این است که دانه های تخم شربتی آب زیادی را به خود جذب می کند و پس از مصرف آب زیادی را به همراه خود وارد معده می کند. برای آشنایی با دیگر خاصیت های این شربت می توانید مقاله خواص تخم شربتی برای سلامتی را مطالعه نمایید.

نظرات