دستور تهیه شیرینی پای اناناس خوشمزه با قالب مافین

طرز تهیه شیرینی پای آناناس

طرز تهیه پای آناناس با پودر کیک اماده پای آناناس سوران شف طیبه کیک آناناس و نارگیل کاپ کیک پای آناناس

شیرینی پای آناناس یکی از انواع شیرینی های پر طرفدار ایرانی است که مانند کیک پای سیب بیشتر در مجالس استفاده می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه کیک فنجانی خوشمزه و ساده خانگی برای ۴ نفر

مواد لازم پای آناناس
آرد سفید۲ پیمانه
شکر۱ پیمانه
تخم مرغ۴ عدد
روغن مایع۱ پیمانه سر خالی
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
آب کمپوت آناناسیک سوم پیمانه
پودر نارگیلیک سوم پیمانه
وانیل۱ قاشق چایخوری
کمپوت آناناسبه مقدار کافی

دستور پخت کیک پای آناناس

مرحله اول

ابتدا تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه جادار می ریزیم و با همزن ۵ دقیقه می زنیم تا رنگش سفید و کشدار شود، سپس روغن مایع را اضافه می کنیم و با دیگر مواد خوب مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله دوم

در ادامه آب کمپوت را اضافه می کنیم و با دیگر مواد مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه آرد را ۲ مرتبه الک می کنیم، سپس با بکینگ پودر مخلوط می کنیم. حالا نصف آرد را به مواد اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه باقیمانده آرد را اضافه می کنیم و مجددا با لیسک مخلوط می کنیم تا مایه شیرینی یکدست شود. پس از اینکه مایه شیرینی یکدست شد پودر نارگیل را اضافه می کنیم و در حدی که با دیگر مواد یکدست شود مخلوط می کنیم.

همچنین ببینید : طرز تهیه کیک یزدی خوشمزه و خانگی به روش حاج خلیفه

مرحله چهارم

فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود، سپس داخل قالب های مخصوص مافین کپسول کاغذ قرار می دهیم و تا نیمه قالب را از مایه شیرینی پر می کنیم. حالا آناناس های داخل کمپوت را به سه قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله پنجم

حالا یک تکه آناناس روی مایه شیرینی داخل قالب ها قرار می دهیم. توجه داشته باشید که اگر بیش از نصف قالب ها را با میاه شیرینی پر کنید پس از ایکه شیرینی پخته شود چون پف می کند از قالب خارج می شود و شکل ظاهری ان خراب می شود.

مرحله ششم

حالا شیرینی ها را به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه درون فر که از قبل گرم شده است قرار می دهیم تا آماده شوند. پس از اینکه شیرینی ها اماده شد اجازه می دهیم خنک شوند سپس آنها را جمع می کنیم. برای براق شدن روی شیرینی ها هم می توانید با قلمو شربت بار یا عسل رقیق شده بزنید.


فیسبوک ، مدیوم ، ردیت و پینترست

نظرات