طرز تهیه مرغ با سس سفید یک غذای خوشمزه از کشور رومانی

طرز تهیه مرغ با سس سفید

طرز تهیه مرغ با سس سفید
این غذا رو توصیه می کنیم که برای ناهار درست کنید چون به خاطر سس سفیدش سنگین هست و برای شام مناسب نیست. هر چند ما ایرانی ها به غذاهای سنگین خوردن تو وعده شام عادت داریم. برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ما همراه باشید.
مواد لازم برای 2 نفر
فیله مرغ150 گرم
آرد گندم4 قاشق غذاخوری
خامه صبحانهنصف پیمانه
آب مرغکمی
پیاز خرده شده1 قاشق غذاخوری
سیر له شده1 حبه
نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمزبه مقدار دلخواه
کرهنصف قاشق غذاخوری
برنج2.5 پیمانه
گشنیز خرد شده1 قاشق غذاخوری

دستور پخت خورش مرغ با سس سفید


مرحله اول

فیله یا سینه مرغ رو به ابعاد کوچک خرد کنید. بشورید و بگذارید آبش خشک بشه یا روی دستمال حوله ای قرار بدید تا آبش گرفته بشه نکته: اگر مایلید این غذا رو با نان سرو کنید میتونید از تکه های بزرگ سینه مرغ استفاده کنید.

مرحله دوم

من برای سرو با برنج ترجیح دادم ریزتر خرد کنم تا ظاهر شیکتری داشته باشه. در یک کاسه آرد،نمک،فلفل سیاه و قرمز رو بریزید و هم بزنید. تکه های مرغ رو در اون بریزید و خوب به آرد آغشته کنید. تابه رو گرم کنید روغن بریزید و تکه های مرغ رو خوب سرخ کنید تا طلایی بشن.

مرحله سوم

مرغ های سرخ شده رو خارج کنید. و در همون روغن مقدار کمی پیاز یا سر پیازچه رو با یک حبه سیر له شده تفت بدید. و از تابه خارج کنید. کمی کره در تابه بریزید و ۱ ق غ از همون آرد اولیه رو توش کمی تفت بدید. بعد نصف پیمونه آب مرغ بهش اضافه کنید و کمی که گرم شد

مرحله چهارم

نصف پیمونه خامه همزده ای که در دمای محیط بوده رو بهش اضافه کنید و همزمان هم بزنید تا نبُره.نیاز به عمل آوردن خامه نیست و به همون شکل رقیق ازش استفاده کنید. تکه های مرغ و پیاز وسیر تفت داده رو هم بریزید توش و درشو بگذارید و شعله رو خیلی کم کنید و برای ۴۰ دقیقه بگذارید بپزه.

مرحله پنجم

برنجتون رو به روش معمول بپزید و دم کنید.من خیلی کم گشنیز توش زدم تا برنج از سادگی دربیاد. این غذا رو میتونید با سبزی خوردن یا سالاد کاهو سرو و میل کنید. نکته: در دستور اصلی این غذا قارچ اسلایس شده هم هست. که بعد از سرخ کردن مرغ ، در روغن تفت داده میشه و در انتها به مرغ اضافه میشه. من برای سرو با برنج، ترجیح دادم قارچ نریزم.
دستور از Lili usefi

نظرات