طرز تهیه کال کباب دونفره به روش رشتی

طرز تهیه کال کباب

طرز تهیه کال کباب خانم نجاتی , کال کباب دونفره , کالری و خواص کال کباب , xvc jidi  hg  fhf

کال کباب یکی از انواع غذاهای معروف و بسیار خوشمزه شمالی است که با بادمجان تهیه می شود، برای مشاهده این اموزش آشپزی شمالی در ادامه با پرتال جامع چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۶ عدد متوسط
گردو۱۰۰ گرم
سیر۶ حبه
آبغوره۴ قاشق غذاخوری
نعناع خشک۱ قاشق غذاخوری
چوچاق (اختیاری)۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت کال کباب

مرحله اول

ابتدا بادمجان را با پوست روی منقل ذغال یا حرارت شعله گاز قرار می دهیم تا کبابی شوند. اگر دوست ندارید بادمجان ها مانند میرزا قاسمی طعم دودی داشته باشند حتما بادمجان ها را در فر کباب کنید، زیرا با این کار بادمجان ها طعم دودی نمی گیرند.

مرحله دوم

پس از اینکه بادمجان ها را کباب کردیم صبر می کنیم تا کمی خنک شوند، سپس آنها را به آرامی پوست می گیریم و داخل یک قابلمه جادار و مناسب می ریزیم. در ادامه سیرها را پوست می گیریم و به بادمجان اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله سبزیجات معطر را به صورت ساطوری خرد می کنیم و به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم. در اخر گردوهای آسیاب شده را به همراه آبغوره به قابلمه اضافه می کنیم و تمام مواد را میکس می کنیم.

مرحله چهارم

برای میکس کردن مواد می توانیم از گوشتکوب برقی استفاده کنیم یا اینکه تمام مواد را داخل میکسر یا مخلوط کن بریزیم تا کاملا یکدست و شبیه پوره شوند. در اخر کال کباب را داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم و با انار دان شده تزیین می کنیم.

نظرات