طرز تهیه کوکوی رشته ای سیب زمینی پیتزایی

طرز تهیه کوکو رشته ای

طرز تهیه کوکوی رشته ای , کوکوی رشته ای سیب زمینی پیتزایی ,دستور پخت کوکوی رشته ای , xvc jidi  vaji hd

کوکو رشته ای یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و ساده می باشد که با سیب زمینی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی ساده در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام خوشمزه و مجلسی برای ۴ نفر

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۲ عدد بزرگ
آرد سفید۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۳ عدد
جعفری۱ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا (اختیاری)۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت کوکو رشته ای

مرحله اول

ابتدا سیب زمینی ها را می شوییم ، سپس به صورت رشته ای خرد می کنیم. اگر ابزار رشته کن دارید که به راحتی می توانید سیب زمینی ها را به صورت رشته ای خرد کنید و اگر این ابزار را ندارید می توانید از قسمت درشت رنده استفاده کنید.

مرحله دوم

در این مرحله یک کاسه بزرگ و جادار انتخاب می کنیم و تخم مرغ را به ان اضافه می کنیم. در ادامه یک چهارم لیوان آب به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و مواد را با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا تمام مواد یکدست شوند. در آخر سیب زمینی های رشته ای را به همراه پنیر پیتزا و جعفری خرد شده اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مایه کوکو شکل بگیرد.

همچنین ببینید : طرز تهیه کوکوی شکم پر خوشمزه شمالی به صورت مرحله به مرحله

مرحله چهارم

اگر مایه کوکو خیلی شل بود کمی آرد اضافه می کنیم. البته مایه این کوکو باید کمی شل باشد ولی اگر خیلی آبکی بود بهتر است کمی آرد اضافه کنیم. در ادامه مقداری روغن داخل یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله پنجم

زمانی که روغن داغ شد می توانیم مایه کوکو را مانند کوکو سبزی به صورت یک جا یا مانند کوکو سیب زمینی به صورت تکه ای سرخ کنیم. پس از اینکه کوکوها را سرخ کردیم آنها را به همراه نان و سس دلخواه سرو می کنیم.

نظرات