طرز تهیه سوپ سیر اسپانیایی بدون مرغ

طرز تهیه سوپ سیر

طرز تهیه سوپ سیر , سوپ سیر اسپانیایی , سوپ سیر بدون مرغ , xvc jidi s  sdv

سوپ سیر به دلیل خاصیت های بی نظیر سیر برای تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان سرماخوردگی بسیار مفید است، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت تفریحی چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه سوپ جو سفید خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

مواد لازم برای ۴ نفر
سیر۶ حبه
آب مرغ۲ لیوان
پیاز۲ عدد بزرگ
زرده تخم مرغ۱ عدد
آرد سفید۱ قاشق غذاخوری
سرکه سفید۱ قاشق سوپخوری
جعفری۱ قاشق غذاخوری
نان تست۱ تکه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت سوپ سیر

مرحله اول

ابتدا پیازها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه کمی روغن داخل یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا پیاز سبک شود، سپس سیرها را با رنده ریز رنده می کنیم و به تابه اضافه می کنیمو در حدی که عطر سیر بلند شود تفت می دهیم.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که سیر خیلی زود می شوزد برای این نیاز نیست خیلی تفت داده شود، علاوه بر این تفت دادن زیاد باعث می شود خواص فوق العاده سیر از بین برود. در ادامه آرد را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله سوم

حالا آب مرغ را به همراه ۲ لیوان آب ولرم به قابلمه اضافه می کنیم و حرارت را زیاد می کنیم تا آب جوش بیاید. پس از اینکه آب جوش امد حرارت را ملایم می کنیم و سرکه را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به سوپ اضافه می کنیم.

همچنین ببینید : طرز تهیه سوپ مرغ خوشمزه و ساده برای درمان سرماخوردگی

مرحله چهارم

در این مرحله درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت با حرارت ملایم بپزد و جا بیفتد. پس از اینکه سوپ آماده شد زرده تخم مرغ را اضافه می کنیم و خوبی مخلوط می کنیم تا با سوپ یکدست شود.

مرحله پنجم

حالا سوپ را از روی حرارت کنار می گذاریم و جعفری خرد شده را نیز اضافه می کنیم. در پایان سوپ را داخل ظرف سوپخوری می ریزیم، سپس نان تست را به تکه های کوچک تبدیل می کنیم و داخل ظرف سوپ می ریزیم و سرو می کنیم.

نظرات