طرز خشک کردن آلو سیاه در فر و روش خشک کردن آلو خورشتی

طرز تهیه آلو خشک

طرز خشک کردن آلو سیاه در فر انواع آلو خشک روش خشک کردن آلو خورشتی آلوچه نی نی سایت چگونه آلوچه را خشک کنیم xvc jidi Hg  oa

آلو خشک یکی از انواع تنقلات خوشمزه ایرانی است که در انواع غذاها هم مورد استفاده قرار می گیرد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با وبلاگ سبک زندگی ایرونی همراه باشید.

مواد لازم آلو خشک
آلو سیاه۱ کیلوگرم
نمک۱ قاشق چایخوری

دستور تهیه آلو خشکه

مرحله اول

برای تهیه آلو خشک خانگی ابتدا آلوها را می شوییم و کنار می گذاریم تا آب اضافی شان خارج شود، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و آنرا تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا سریعتر جوش بیاید.

مرحله دوم

پس از اینکه آب جوش امد نمک را اضافه می کنیم و کمی هم یم زنیم تا نمک در آب جوش حل شود. حالا آلوها را داخل یک آبکش دسته دار می ریزیم و دو تا سه مرتبه هر بار چند ثانیه داخل آب جوش قرار می دهیم تا پوست آلوها ترک بخورد.

مرحله سوم

در این مرحله آلوها را داخل یک سینی استیل می چینیم، به طوری که آلوها روی هم قرار نگیرند. حالا برای خشک شدن الوها انها را به مدت ۲ تا ۵ روز (بستگی به قدرت آفتاب دارد) جلوی نور خورشید قرار می دهیم تا خشک شوند.

مرحله چهارم

در صورتی که بخواهیم آلوها را با سرعت بیشتری خشک کنیمف می توانیم فر را با کمترین درجه روشن کنیم و یک قاشق لای درب فر قرار دهیم تا گرم نشود، سپس آلوها را چند ساعت در فر قرار دهیم تا خشک شوند.

مرحله پنجم

روش های دیگری هم برای خشک کردن آلوها وجود دارد که از متداول ترین این روش ها می توان به قرار دادن سینی آلوها روی بخاری یا دستگاه میوه خشک اشاره کرد. در پاین آلوهای خشک شده را در رف در بسته درون کابینت نگهداری می کنیم.


این روش رو من از مامان بزرگ خدا بیامرزم یاد گرفتم................متاسفانه دوربینم شارژنداشت نتونستم از مراحلش عکس بذارم....................البته درست کردن خیلی راحته و هیچ کاری خاصی نداره....................................الویی که برا درست کردن الو بخارا استفاده میشه.............نوع خاصیه که رنگش به نارنجی میزنه.................یعنی پوستشو که در میاری گوشتش نارنجی رنگه..............البته الوش هم باید سفت باشه که در اثر حرارت له نشه و نسبتا کوچیک............که زود خشک بشه.....................الو ها رو بعد از اینکه شستم.........با یه چاقوی تیز یا چاقوی اره ای یه به اضافه کوچیک که عمیق هم نباشه رو همه الوها انداختم....................تا اینجاش که کاری نداشت...................بعد هم اب ریختم تو یه فابلامه گذاشتم تا اب بجوش بیاد.................اب که جوشید الوها رو ریختم توش..............نمیدونم تا حالا پوست گوجه رو به این روش جدا کردین یا نه؟.............وقتی رو پوست گوجه شیار میدین و اونو تو اب جوش میذارین بعد که در میارین تو اب سرد میذارین چه راحت پوستش جدا میشه .................دقیقا ما همین کار رو هم با الوها میکنیم............بعد که یه کوچلو الوها جوشیدن از قسمت اون شیار پوست الو برمیگرده............که باید سریع الو رو در اورد و تو اب سرد قرار داد.............................بعد هم که پوستش رو در میاریم نمک میزنیم و میزاریم افتاب...................و یه طرفش که خشک شد برمیگردونیم تا طرف دیگش هم خشک بشه....................................یه چیز دیگه هم بگم...............اون ابی که توش الوها رو جوشوندم هم دور نریختم گذاستم اونقدر جوشید که تا یه سس خوششمزه شد...............


طرز تهیه آلبالو خشکه شربت با رب انار آب روش نگهداری ترشک آلبالو خشک آلبالو ترش با دستگاه میوه خشک کن xvc jidi Hgfhg oa i


آلبالو خشکه یکی از انواع تنقلات خوشمزه و پر طرفدار ایرانی است که در فصل های بهار تابستان تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با طرز تهیه آلبالو خشکه شربت با رب انار آب روش نگهداری همراه باشید.

نظرات