طرز تهیه ترشی انار و لبو

 طرز تهیه ترشی انار و لبو

 طرز تهیه ترشی انار و لبو
ترشی انار با مخلوطی از لبوهای برش خورده از اینستاگرام masankhatoon

 ترشی لبو و انار از ترشی خوش آب و رنگ ایرانی است که دهان هر کسی را آب می اندازد. این ترشی خوشمزه طعمی ملس دارد و می توانید از آن برای سفره آرایی و تزیین غذاهای خود نیز استفاده کنید. در ادامه با وبلاگ سبک زندگی ایرونی همراه باشد تا آموزش ساده این ترشی را فرا بگیرید.


مواد لازم برای یک شیشه کوچک

  •     چغندر قرمز ۵۰۰ گرم
  •     سرکه انار ۱ لیوان بزرگ
  •     گلپر ۱ قاشق  چایخوری
  •     انار دان شده ۱ کیلو گرم
  •     نمک نصف قاشق چایخوری

دستور تهیه ترشی انار


آماده کردن انار

ابتدا انارها را دانه می کنیم و در آبکشی می ریزیم و آن ها را می شوییم و اجازه می دهیم تا آب اضافه آن ها خارج شود و بعد پارچه ای پهن می کنیم و انارها را روی پارچه می ریزیم و پخش می کنیم و اجازه می دهیم تا کاملا دانه های انار خشک شوند تا رطوبتی در آن ها باقی نماند.


آماده کردن لبو

سپس چغندر قرمز را با اسکاج خوب تمیز می کنیم و می شوییم و داخل قابلمه ای قرار می دهیم و تا سطح روی چغندر ها آب داخل قابلمه می ریزیم و یک تکه کوچک نبات نیز لابه لای چغندرها قرار می دهیم و درب قابلمه را می گذاریم  و روی حرارت متوسط اجازه می دهیم تا به مدت ۴۵ دقیقه الی ۱ ساعت خوب پخته شود. پس از پخت چغندر ها حرارت را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم تا کاملا چغندرها داخل خود قابلمه سرد شوند.تقریبا یک لیوان آب لبو باقی مانده است. لبوهای سرد شده را به هر صورت که تمایل داریم خرد می کنیم و یا با قالب های کوچک می توانیم قالب بزنیم تا ترشی زیباتری داشته باشیم.


اضافه کردن ادویه و سرکه

لبوهای خرد شده داخل کاسه ای بزرگ را می ریزیم و بعد انارهای دانه شده را به آن اضافه می کنیم و گلپر و نمک را روی مواد می پاشیم و با یکدیگر مخلوط می کنیم و سرکه را نیز اضافه می کنیم و بعد کمی از آب لبو نیز به مواد ترشی اضافه می کنیم و طعم ترشی را می چشیم تا اگر سرکه یا نمک نیاز داشت مجددا به آن اضافه می کنیم  و در شیشه ای کاملا خشک مواد ترشی را می ریزیم و سرکه باید تا روی مواد ترشی را پوشانده باشد و درب ترشی را محکم می بندیم و در یخچال قرار می دهیم تا به مدت ۱۰ الی ۱۵ روز ترشی آماده مصرف می شود. ( تشکر از سایت پارسی سرا برای آموزش ترشی انار )


اگر به ترشی های ایرانی علاقمند هستید می توانید از این لینک ( لیست ترشی های ایرونی ) آموزش انواع ترشی ها را یاد بگیرید.

نظرات