روش تهیه همبرگر با گوشت چرخ کرده در منزل

طرز تهیه همبرگر

طرز تهیه همبرگر معمولی رستورانی مک دونالد صنعتی خانگی با گوشت چرخ کرده و سویا حرفه ای

همبرگر یکی از غذاهای معروف و بسیار پرطرفدار در سراسر جهان است که به عنوان یک غذای بین المللی در سراسر جهان شناخته می شود. این غذای خوشمزه اصالتی آلمانی دارد و به طور معمول با گوشت قرمز تهیه می شود ، البته ورژن های رژیمی همبرگر هم وجود دارد که از معروف ترین انوع آن می توان به همبرگر سبزیجات یا همبرگر سویا اشاره کرد.


مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده ۶۰۰ گرم
نان همبرگر ۴ عدد
تخم مرغ ۱ عدد
پیاز بزرگ ۱ عدد
سیر ۲ عدد
آرد سوخاری ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

دستور پخت همبرگر

مرحله اول

ابتدا گوشت چرخ کرده را یک یا دو بار دیگر چرخ می کنیم سپس روی یک سطح صاف مثل تخته آشپزخانه قرار می دهیم. در مرحله بعدی پیاز را پوست گرفته و با رنده ریز رنده می کنیم و با فشار دست آب پیاز را می گیریم سپس به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در مرحله بعدی سیر را نیز با رنده ریز رنده می کنیم و بخ مخلوط گوشت چرخ کرده و پیاز اضافه می کنیم. وسط گوشت را با دست کمی باز می کنیم سپس تخم مرغ را اضافه می کنیم. در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه گوشت چرخ کرده با دیگر مواد به خوبی مخلوط شد ۱ قاشق غذاخوری آرد سوخاری اضافه می کنیم تا باعث منسجم شدن مایه همبرگر شود. در صورتی که مایه همبرگر هنوز شل بود مجددا کمی آرد سوخاری اضافه می کنیم تا مایه همبرگر منسجم شود.

مرحله چهارم

در این مرحله مایه همبرگر را به چهار قسمت مساوی تقسیم می کنیم ، سپس هر قسمت را به صورت گرد شکل داده و بین دو لایه پلاستیک فریزر قرار می دهیم. برای اینکار می توانید از یک قالب گرد یا درب یک شیشه استفاده کنید.

مرحله پنجم

برای قالب زدن همبرگ یک لایه پلاستیک داخل یک قالب گرد قرار دهید سپس مایه همبرگر را داخل قالب فشار دهید تا حالت بگیرید سپس از قالب خارج کنید. پس از اینکه همبرگرها آماده شد آنها را به مدت یک ساعت در یخچال یا فریزر قرار می دهیم تا استراحت کنند.

مرحله ششم

برای پختن همبرگرها می توانید از دو روش استفاده کنید. روش معمول در منازل استفاده از روغن و سرخ کردن همبرگر است ولی اگر در منزل گریل دارید حتما همبرگرها را گریل کنید. گریل کردن باعث می شود که همبرگرها علاوه بر اینکه کوچک و جمع نشوند ، آبدار نیز باشند.

مرحله هفتم

در صورتی که گریل ندارید کی تابه حاوی روغن مایع روی حرارت قرار دهید سپس همبرگرها را به تابه اضافه کنید. پس از اینکه یک سمت همبرگرها سرخ شد ، آنها را برگردانید تا سمت دیگرشان سرخ شود سپس به همراه خیارشور ، گوجه فرنگی ، کاهو و نان مخصوص همبرگر سرو کنید.

نکات مهم 

 گوشت مورد استفاده برای تهیه همبرگر اصل، گوشت گوساله خالص چرخ کرده کم چرب است، ولی در صورت تمایل می‌توانید از گوشت گوسفندی نیز استفاده کنید. بهترین گوشت برای همبرگر ترکیبی از ۸۰ درصد گوشت و ۲۰ درصد چربی است، اگر از گوشت بدون چربی استفاده کنید همبرگر خشک می شود.

برای تهیه همبرگر خانگی با مخلوط سویا و گوشت، سویا را همراه کمی آبلیمو به مدت ۱۰ دقیقه در آب بجوشانید، سپس در آبکش صاف کنید و با دست فشار دهید تا آب آن کاملا خارج شود. مخلوط گوشت و سویا را چرخ کنید و بقیه مراحل را طبق دستور ارائه شده در فوق انجام دهید.


منابع :
https://chishi.ir/200-hamberger/

نظرات