طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی تابه ای و درون فر

طرز تهیه کوکو سبزی

طرز تهیه کوکو سبزی ساده و خوشمزه دونفره با سبزی خشک برای دو نفر در فر مرحله به مرحله راز کوکو سبزی خوشمزه

در این مطلب از سایت نکته چی برای شما آموزش درست کردن کوکو سبزی را اماده کرده ایم. از این کوکوی خوشمزه علاوه بر اینکه می توانید به عنوان ناهار یا شام استفاده کنید ، می توانید از آن به صورت قالبی کوچک مانند فینگر فود ها برای پیش غذای مهمانی های خود نیز استفاده کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سبزی کوکویی ۶۰۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد درشت
زرشک ۱ قاشق غذاخوری
گردو ۲ قاشق غذاخوری
آرد سفید ۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی
روغن و نمک به اندازه کافی

دستور پخت کوکوی سبزی

مرحله اول

ابتدا سبزی کوکویی را پاک کرده و می شوییم. سپس با آب سرد آبکشی کرده و کنار می گذاریم تا خشک شود. در ادامه سبزی کوکویی را روی تخته آشپزخانه به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم. حالا سبزی خرد شده را با مقداری روغن کمی تفت می دهیم تا فقط آب اضافی سبزی تبخیر شود و حجم سبزی کم شود.

مرحله دوم

پس از اینکه آب سبزی کوکویی تبخیر شد ، آنرا از قابلمه خارج کرده و در یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم. کمی صبر می کنیم تا سبزی سرد و هم دمای محیط آشپزخانه شوند سپس تخم مرغ را به همراه مقداری نمک ، فلفل سیاه و زرد چوبه اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله زرشک را هم که از قبل به مدت ۲۰ دقیقه در آب خیسانده ایم آبکشی کرده و به سبزی کوکویی اضافه می کنیم. مغز گردوها را هم خرد می کنیم تا خیلی درشت نباشند سپس به همراه آرد به دیگر مواد کوکو اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

مواد کوکو را به طور کامل مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن مخصوص سرخ کردنی داخل تابه می ریزیم. روغن مخصوص سرخ کردن جذب غذا نمی شود و به همین دلیل برای سرخ کردن کوکو مناسب تر است.

مرحله پنجم

زمانی که روغن داغ شد مایه کوکو را داخل تابه می ریزیم و آنرا صاف می کنیم به صورتی که در تمام نقاط تابه پخش شود. وقتی کوکو خودش را گرفت و قسمت زیرین ان سرخ شد انرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود.

مرحله ششم

پس از اینکه کوکو آماده شد شما می تونید این آنرا به همراه گوجه فرنگی ، خیار شور و نان نوش جان کنید. البته بعضی افراد کوکو سبزی را به همراه سبزی پلو هم سرو می کنند که تجربه بسیار خوبی است.

کوکو سبزی در فر

برای اینکه کوکو سبزی را در فر اماده کنیم ابتدا یک ظرف مناسب از جنس پیرکس را با روغن کمی چرب می کنیم سپس مایه کوکو را داخل ظرف میریزیم. فر ار از قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود سپس کوکو را به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه درون فر در طبقه دوم قرار می دهیم تا کوکو آماده شود. در صورتی که روی کوکو برشته نشده بود می توانیم ۵ دقیقه گریل را روشن کنیم تا روی کوکو نیز برشته شود.

تشکر از وبلاگ فارسیان

نظرات