چگونه رنگ مربای به را قرمز کنیم؟

طرز تهیه مربای به

طرز تهیه مربای به خانگی خوشمزه به به خانه برمیگردیم خانم گلاور رژیمیبا گردو با عسل در طب سنتی
مربای به یکی از انواع مرباهای بسیار خوشمزه و محبوب در میان ایرانیان است که مانند دیگر مرباها بیشتر به عنوان صبحانه استفاده می شود.

همچنین ببینید : طرز تهیه مربا سیب قرمز
مواد لازم برای ۱ شیشه کوچک
میوه به۵۰۰ گرم
هل۲ عدد
شکر۵۰۰ گرم
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری

دستور تهیه مربا به

مرحله اول

ابتدا به ها را می شوییم و پوست آن ها را با یک کارد تیز می گیریم و روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و از وسط آن ها را نصف می کنیم و هسته های آن را داخل پیاله ای می ریزیم و کنار می گذاریم.

نکته مهم

می توانید زمان گلودرد هسته های به را داخل لیوانی بریزید و کمی آب جوش روی آن بریزید و به مدت ۱ ساعت کنار بگذارید تا مایع ژله ای بدست بیاید و آن را بخورید و مجددا کمی آب جوش داخل لیوان بریزید و برای سری بعد نیز استفاده کنید. این مایع ژله ای تسکین دهنده بسیار عالی برای گلودرد است

مرحله دوم

حالا به ها را با قالب یا با چاقو به هر مدلی که دوست دارید خرد می کنیم و داخل قابلمه ای ترجیحا مس سفید می ریزیم و ۶ لیوان آب و شکر را به آن اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم و روی حرارت زیاد می گذاریم تا به جوش بیاید.

مرحله سوم

بعد حرارت را کم می کنیم و روی درب قابلمه در دمی می گذاریم و اجازه می دهیم تا به مدت ۱ ساعت مربا پخته شود و به غلظت مورد نظربرسد. اگر می خواهید مربای به شما قرمز شود باید بدانید که در دمی باعث قرمز شدن رنگ به ها می شود و بسیار زیباست.

مرحله چهارم

این نکته نیز مهم است که شهد مربا بعد از سرد شدن سفت تر می شود پس نباید خیلی مربا را غلیظ از روی حرارت بر داریم.می توانید به جای هل و آبلیمو از یک تکه دارچین نیز استفاده کنید و زمانیکه در دمی را روی درب قابلمه می خواهید بگذارید چوب دارچین را نیز داخل قابلمه قرار دهید.

مرحله پنجم

بعد از گذشت ۱ ساعت درب قابلمه را بر می داریم و هل ها را پوست می کنیم و دانه های آن را به همراه زعفران دم کرده به مربا اضافه می کنیم و یک قطره از شهد مربا را داخل آب سرد می ریزیم اگر شهد ته نشین شد هنگام رسیدن به کف لیوان متلاشی نشد یعنی مربا به قوام مطلوب رسیده است.

مرحله ششم

اگر شهد متلاشی شد یعنی هنوز باید ۳۰ دقیقه دیگر اجازه بدهیم تا مربا بپزد و مجددا این تست را انجام دهیم و درب قابلمه را می گذاریم تا ۵ دقیقه دیگر مربا بپزد و بعد از روی حرارت مربای به را بر می داریم و آبلیمو را به آن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

سپس یه آرامی مربا را با قاشق هم می زنیم و کنار می گذاریم تا سرد شود و در شیشه مورد نظرمان مربای به را می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم و صبحانه نوش جان کنید. اضافه کردن آب لیمو ترش برای جلوگیری از شکرک زدن مربا است.

نظرات