آموزش کامل طرز تهیه مربای انجیر به صورت له و خرد شده

طرز تهیه مربای انجیر

طرز تهیه مربای انجیر سیاه خانگی گلابی سیاه له شده خشک خانم گلاور با شیره انگور سیاه تازه
مربای انجیر یکی از انواع مرباهای پرطرفدار و خوشمزه در سراسر جهان است که مانند انواع دیگر مرباها معمولا به عنوان صبحانه سرو می شود. البته از مربای انجیر در صنایع شیرینی پزی هم استفاده می شود.

مواد لازم برای ۱ شیشه متوسط
انجیر۱ کیلوگرم
آب۲ لیوان
شکر۷۵۰ گرم
آبلیمو۱ قاشق غذاخوری
گلاب۱ قاشق غذاخوری

دستور تهیه مربا انجیر

مرحله اول

ابتدا انجیرها را تمیز می کنیم و دم های اضافی ان را می گیریم سپس انها را به خوبی می شوییم و داخل آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه شربت مربا را باید درست کنیم برای این منظور ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید سپس شکر را به قابلمه اضافه می کنیم و هم می زنیم تا شکر به طور کامل داخل آب حل شود. پس از اینکه شکر به طور کامل در آب حل شد انجیرها را به آرامی به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم و اجازه می دهیم انجیرها بپزند و نرم شوند. پس از گذشت ۳۰ دقیقه گلاب را به همراه آبلیمو به قابلمه اضافه می کنیم و حدود ۵ دقیقه دیگر صبر می کنیم سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله چهارم

پس از برداشتن مربا از روی حرارت صبر می کنیم تا مربا خنک شده و با دمای محیط یکسان شود. پس از اینکه مربا خنک شد انرا در یک ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم و درب آنرا محکم می بندیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

نکات تهیه مربای انجیر

مربای انجیر خرد شده

اگر انجیرهای شما کوچک و یکدست هستند می توانید مربای انجیر را به صورت درسته درست کنید، اما اگر می خواهید از انجیرهای درشت استفاده کنید بهتر است انجیر ها را خرد کنید تا در پایان یک مربای انجیر له شده داشته باشید. قطعات انجیر به دلخواه شما می باشد اما سعی کنید انجیرها را خیلی ریز خرد نکنید چون در روند پخت مربا خودشان له می شوند.

مطالب مرتبط :

منبع : 
طرز تهیه مربای انجیر سیاه خانگی در منزل

نظرات