خواص سیب زمینی برای سلامتی و شادابی بدن

خواص سیب زمینی

خواص سیب زمینی آب پز در بدنسازی در ورزش برای مو سرخ کرده بنفش برای چاقی صورت مصلح سیب زمینی آب پز عوارض مصرف زیاد طبع برای لاغری
سیب زمینی یکی سبزیجات ریشه ای محبوب و پر مصرف درسراسر جهان است که خاصیت های درمانی زیادی نیز دارد، برای آشنایی بیشتر با خواص و مضرات سیب زمینی در ادامه با چی شی همراه باشید.

خاصیت های سیب زمینی

مفید برای التهاب مفاصل

سیب زمینی از مواد غذایی محسوب می شود که برای بهبود و کاهش درد التهابات مفاصل بسیار مفید می باشد. سیب زمینی حاوی مقادیر غنی از بتاکاروتن، زینک، منیزیم و ویتامین ب کمپلکس می باشد و استفاده از آن به صورت موضعی می تواند باعث کاهش درد یا تسکین درد مفاصل به طور کامل شود.

لاغری و کاهش وزن

سیب زمینی از مواد غذایی محسوب می شود که بسته به نوع مصرف آن می توانید هم وزن اضافه کنید و هم وزن کم کنید. برای کاهش وزن و لاغری باید سیب زمینی آبپز را بدون هیچ گونه افزودنی میل کنید. سیب زمین کالری پایینی دارد و فیبر موجود در ان می تواند تا ساعات ها شما را سیر نگه دارد.

سلامت دستگاه گوارش

سیب زمینی از مواد غذایی است که به واسطه فیبر بسیار زیادی که دارد می تواند به سلامت دستگاه گوارش کمک کند. از مزیت های مصرف سیب زمینی برای دستگاه گوارش می توان به بهبود هضم غذا، تقویت و سلامت معده و به طور کلی سلامت دستگاه گوارش اشاره کرد.

درمان ریزش مو

برای درمان ریزش مو هم می توانید ماسک سیب زمینی را امتحان کنید. ماسک سیب زمینی از ترکیب سیب زمینی رنده شده و عسل تهیه می شود و به دلیل وجود مواد مغذی موجود در سیب زمینی می تواند باعث کاهش روند ریزش مو شود.

چاقی صورت

اگر از لاغری بیش از حد صورت خود رنج می برید توصیه می کنیم از سیب زمینی استفاده کنید. البته با این روش علاوه بر صورت افزایش وزن را هم خواهید داشت. سیب زمینی آبپز را به همراه مقداری کره و نمک مخلوط کنید سپس به عنوان میاون وعده میل کنید. این کار خیلی سریع شما را به وزن مورد نظرتان می رساند.

مفید برای بدنسازی

به ورزشکاران سنگین توصیه می شود به جای استفاده از مکمل های نا مطمئن از مواد غذایی طبیعی استفاده کنند. سیب زمینی از مواد غذایی محسوب می شود که به دلیل کربوهیدرات بالا یک منبع غذایی محبوب میان بدنسازان شناخته می شود.
کربوهیدرات بالای موجود در سیب زمینی علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز برای تمرینات به افزایش حجم عضلات هم کمک می کند. البته باید در نظر داشته باشید که حتما از رژیم غذایی سالم زیر نظر مربی مجرب استفاده کنید زیرا مصرف زیاد سیب زمینی آبپز می تواند خطراتی برای بدن داشته باشد.

درمان زگیل

یکی از روش های متداول و قدیمی درمان و از بین بردن زگیل های پوستی استفاده از سیب زمینی به صورت موضعی می باشد. برای از بین بردن زگیل ها پوست سیب زمینی را کمی با گوشت بگیرید و روی زگیل قرار دهید.

درمان اسهال

یکی دیگر از خاصیت های مهم سیب زمینی است است که خیلی سریع می تواند باعث درمان اسهال شود. مصرف سیب زمینی آبپز به دلیل وجود مواد مغذی و ویتامین C می تواند علاوه بر سم زدایی روده ها و دستگاه گوارش به درمان سریع اسهال نیز کمک کند.

زیان های سیب زمینی

مصرف بیش از حد

مصرف سیب زمینی آبپز اگر به صورت صحیح انجام پذیرید بسیار مفید است، اما اگر به صورت بیش از حد مصرف شود می تواند مشکلات بسیاری برای بدن ایجاد کند. از شناخته ترین مشکلاتی که با مصرف زیاد و متداوم سیب زمینی آبپز ایجاد می شود می توان به افزایش قند خون، مشکلات گوارشی، چاقی مفرط و فشار خون بالا اشاره کرد.

نظرات