دستور تهیه پوره سیب زمینی با نعناع و سبزیجات معطر

طرز تهیه پوره سیب زمینی

طرز تهیه پوره سیب زمینی بدون شیر با نعناع با پیاز داغ kfc برای نوزاد سرخ شده با پنیر پیتزا رژیمی برای نوزاد 6 ماهه با قارچ بدون شیر و خامه بدون شیر برای نوزاد
پوره سیب زمینی یکی از میان وعده های خوشمزه و پر طرفدار در سراسر جهان است که به صورت متداول در کنار دیگر غذاها مثل انواع استیک ها سرو می شود. البته از پوره سیب زمینی برای تزیین و دیزاین غذاها هم استفاده می شود.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۴ عدد متوسط
شیرنصف لیوان
جعفری۱ قاشق غذاخوری
کره۱۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه اندازه کافی

دستور پخت پوره سیب زمینی

مرحله اول

برای شروع کره را از یخچال خارج می کنیم و در دمای آشپزخانه قرار می دهیم تا با دمای محیط هماهنگ شود. در ادامه سیب زمینی ها را به همراه چند لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا سیب زمینی ها آبپز شوند.

مرحله دوم

پس از اینکه سیب زمینی ها به طور کامل پختند قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کمی صبر می کنیم تا سیب زمینی ها خنک شوند سپس پوست شان را به آرامی جدا می کنیم. در ادامه سیب زمینی ها را داخل یک ظرف مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

با استفاده از گوشتکوب سیب زمینی ها را کاملا له می کنیم سپس کره را به همراه شیر و مقداری نمک و فلفل سیاه به سیب زمینی ها اضافه می کنیم. مواد را با یک قاشق خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله پوره سیب زمینی باید بافتی نرم و لطیف داشته باشد. پس از اینکه مخلوط کردن مواد به پایان رسید جعفری ها را خرد کرده و روی پوره سیب زمینی می ریزیم ، سپس پوره سیب زمینی را در ظرف دلخواه کشیده و به صورت گرم سرو می کنیم.

نکات پخت پوره سیب زمینی

تزیین غذاها با پوره سیب زمینی

از پوره سیب زمینی برای تزیین انواع غذاها می توانید استفاده کنید. برای اینکه بتوانید به صورت حرفه ای از پوره سیب زمینی برای تزیین غذاها استفاده کنید بهتر آنرا داخل یک قیف با ماسوره ها مختلف بریزید و به صورت دلخواه برای تزیینات دورچین غذاها از آن استفاده کنید.

پوره سیب زمینی بدون شیر

در صورتی که می خواهید شیر را از پوره سیب زمینی حذف کنید می توانید به جای ان از موادی مثل روغن زیتون یا خامه صبحانه استفاده کنید. البته باید بدانید که در دستور اصلی و بین المللی پوره سیب زمینی از شیر استفاده می شود.

پوره سیب زمینی با نعناع

اگر طعم نعناع را دوست دارید می توانید از نعناع هم در کنار پوره سیب زمینی استفاده کنید. برای این منظور می توانید از نعناع خشک شده یا نعناع تازه استفاده کنید. همزمان با جعفری نعناع را خرده کرده و به دیگر مواد اضافه می کنیم.

منتشر شده در بالاترین | ردیت | پینترست

نظرات