طرز تهیه کباب لقمه

طرز تهیه کباب لقمه

طرز تهیه کباب لقمه رستورانی کارخانه ای با سویا خانگی با سویا با گوشت و سویا لبنانی با گوشت مرغ خانگی با مرغ رضا لقمه دستی خوشمزه دولی لقمه تبریزی
کباب لقمه ای یکی از انواع کباب های خوشمزه ایرانی است که مانند کباب تابه ای ساده نوعی کباب خانگی محسوب می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی ایرانی در ادامه با چیشی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
گوجه فرنگی۴ عدد
پیاز سفید۲ عدد بزرگ
سبزی معطر۱ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن و سیخ چوبیبه مقدار لازم

دستور پخت کباب لقمه ای

مرحله اول

ابتدا پیازها را پوست می گیریم و می شوییم و رنده ریز می کنیم و داخل صافی می ریزیم و آب آن را خوب می گیریم و داخل کاسه ای می ریزیم و گوشت را به آن اضافه می کنیم و کمی فلفل سیاه و نمک نیز روی گوشت می پاشیم.

مرحله دوم

سپس شروع می کنیم به ورز دادن تا طعم دهنده ها به گوشت مزه بدهند.بعد هر نوع سبزی معطری که داریم(ترخون،ریحان و…)مثل جعفری تازه را به گوشت اضافه می کنیم و زعفران دم کرده و آرد سوخاری را نیز در آخر به مایه کباب می افزاییم.

مرحله سوم

حالا خوب مایه را با دست ورز می دهیم تا مواد کاملا به خورد گوشت برود و منسجم شود.روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و داخل یخچال قرار می دهیم تا به مدت ۲۰ دقیقه استراحت کند.سیخ های چوبی را نیز داخل آب ولرم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

مدت زمان خیس خوردن سیخ های چوبی باید حداقل ۱۰ دقیقه باشد تا زمان پخت کباب ها نسوزند. در ادامه تابه ای را روی شعله می گذاریم و کمی روغن داخل آن می ریزیم و حرارت را کم می کنیم تا به مرور زمان روغن داغ شود.

مرحله پنجم

کاسه محتوی مایه کباب لقمه را از یخچال بیرون می آوریم و مایه کباب را مجددا چند دقیقه با دست ورز می دهیم، سپس مایه کباب را به سیخ می کشیم و زمانیکه روغن داغ شد سیخ ها را به ترتیب داخل تابه می چینیم تا پخته و سرخ شوند.

مرحله ششم

یک طرف کباب ها که سرخ شد سیخ ها را بر می گردانیم تا طرف دیگر کباب ها نیز سرخ شود. در حین سرخ شدن کباب گوجه فرنگی ها را می شوییم و از وسط نصف می کنیم و در فضای خالی تابه قرار می دهیم تا سرخ شوند.

مرحله هفتم

می توانیم در آخر که همگی کباب ها را سرخ کردیم روی آن ها کمی آب جوش بریزیم و اجازه بدهیم تا با حرارت کم مغز پخت شوند و بعد گوجه فرنگی ها را نیز ۱۰ دقیقه آخر داخل تابه قرار دهیم تا با وجود بخار کباب تابه ای بخارپز شوند و در آخر به همراه نان یا برنج نوش جان کنید.

نظرات