آموزش درست کردن یک لیموناد خوشمزه در خانه

طرز تهیه شربت لیموناد

طرز تهیه لیموناد رستورانی  شربت لیمو ترش با پوست با عسل بدون شکر داغ کافی شاپ لیمو شکری لیموناد چیست لیموناد نعنایی خوشمزه گازدار خانگی
شربت لیموناد یکی از شربت های بسیار محبوب و خوشمزه در سراسر جهان است که به عنوان یک نوشیدنی بین المللی شناخته می شود.

مواد لازم برای ۴ نفر
لیمو ترش۴ عدد
آب یخ۳ لیوان
آب ولرم۱ لیوان
شکرنصف لیوان
یخ۴ قطعه کوچک

دستور تهیه شربت لیموناد

مرحله اول

ابتدا آب ولرم را داخل یک قابلمه کوچک می ریزیم، سپس روی حرارت بالا قرار می دهیم تا آب سریع تر به جوش بیاید. در ادامه شکر را کم کم به آن اضافه می کنیم و با قاشق هم می زنیم تا شکر در آب به طور کامل حل شود.

مرحله دوم

حالا باید حرارت را ملایم کنیم و اجازه دهیم تا شربت قوام یابد و کمی غلیظ شود. زمانیکه شربت به غلظت مطلوب رسید قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و لیمو ترش ها را از وسط نصف می کنیم و آب آن ها را داخل پیاله ای می گیریم.

مرحله سوم

سپس هسته های لیمو ترش  را با قاشق جدا می کنیم و به شربت می افزاییم و با قاشق آرام شربت را هم می زنیم تا کاملا شربت عطر لیمو را بگیرد.شربت را داخل پارچ می ریزیم و آب سرد را به ان می افزاییم و خوب شربت را با قاشق مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

می توانید کمی نعناع یا زعفران نیز به شربت اضافه کنید اما طعم اصل این شربت فقط با لیمو است. شربت لیموناد آماده شده را داخل لیوان می ریزیم و جند تکه یخ به آن اضافه می کنیم و برای زیبا شدن شربت چند برش از لیمو داخل شربت یا لبه لیوان قرار می دهیم.نوش جان

نظرات