با خواص و مضرات عدس سبز، سیاه و قرمز آشنا شوید

خواص عدس

خواص عدس در بدنسازی سبز در بدنسازی برشته در لاغری آب عدس برای مو برای کبد برای سرطان برای کودکان خوردن عدس خام مضرات عدس در طب سنتی برای مردان
عدس یکی از انواع حبوبات مفید و پر مصرف در سراسر جهان است که خواص درمانی بسیاری نیز دارد، برای آشنایی بیشتر با خواص و مضرات قارچ در ادامه با سایت چیشی همراه باشید.

خاصیت های عدس

لاغری و کاهش وزن

عدس یکی از مواد غذایی محسوب می شود که تقریبا در تمام رژیم های لاغری موجود می باشد. عدس دارای مواد مغذی زیادی مثل پروتئین، فیبر ، انواع ویتامین ها و مواد معدنی میباشد و علاوه بر این حاوی چربی بسیار ناچیزی می باشد.
ضمن اینکه عدس حاوی کالری بسیار کمی می باشد و یک گزینه مناسب برای کاهش وزن می باشد. یکی دیگر از خاصیت های عدس برای لاغری این است که فیبر فراوان موجود در عدس برای مدت طولانی شما را سیر نگه می دارد و باعث جلوگیری از پرخوری می شود.

مفید برای ورزشکاران

عدس به دلیل وجود فیبر و پروتئین بسیار زیاد یک گزینه بسیار مناسب برای تقویت ورزشکاران می باشد. ورزشکارانی مثل بدنسازان که دارای تمرینات سخت هستند می توانند قبل از تمرین بدن خود را با یک کاسه عدسی ساده تقویت کنند.

درمان یبوست

یبوست معمولا به دلیل کمبود فیبر در بدن به وجود می آید و استفاده از مواد غذایی دارای فیبر می تواند آنرا درمان کند. عدس سرشار از فیبر می باشد و به همین دلیل علاوه بر درمان یبوست می تواند به درمان سندرم روده تحریک پذیر نیز کمک کند.

کاهش کلسترول خون

یکی دیگر از خواص مهم مصرف عدس این است که می تواند به کاهش کلستورل و چربی خون کمک کند. عدس حاوی مقادیر غنی از فیبر محلول می باشد و به همین جهت می تواند با کاهش کلسترول و چربی خون باعث کاهش خطر بیماری های قلبی شود.

مفید برای دیابت

عدس می تواند برای مبتلایان به دیابت نیز مفید باشد. مصرف عدس باعث می شود که سطح خون افراد مبتلا به دیابت تنظیم شود. علاوه بر این مصرف عدس برای افراد دارای دیابت که مقاومت به انسولین دارند مفید می باشد.

درمان کم خونی

یکی از خواص مهم و شناخته شده عدس این است که می تواند به درمان کم خونی کمک کند. عدس حاوی مقادیر غنی از آهن می باشد و به همین دلیل می تواند به افزایش تولید گلبول های قرمز کمک کند که در نتیجه به درمان کم خونی می انجامد.

پاک سازی کبد

عدس به دلیل وجود فیبر بسیار زیاد می تواند به روند پاک سازی و سم زدایی کبد کمک کند. علاوه بر این مصرف منظم کبد در یک رژیم غذایی سالم می تواند به درمان بیماری های شایع کبدی مثل کبد چرب نیز کمک کند.

زیان های عدس

زخم معده

عدس یکی از انواع حبوبات می باشد و به همین دلیل اگر قبل از مصرف خیسانده نشده باشد، پس از مصرف باعث نفخ می شود. کسانی که زخم معده یا مشکلات دیگر گوارشی دارند بهتر است از مصرف بیش از حد عدس خودداری نمایند.

غلظت خون

عدس اگر در یک رژیم سالم قرار بگیرد می تواند به درمان کم خونی کمک شایانی کند اما از نظر طب سنتی مصرف زیاد عدس باعث افزایش سودا در بدن شده که در نتیجه باعث غلظت خون می شود. اگر غلظت خون دارید در مصرف عدس احتیاط کنید.

نظرات