طرز تهیه کوکو سویا به روش اصیل شمالی

طرز تهیه کوکو سویا

طرز تهیه کوکو سویا نی نی سایت , دستور پخت کتلت سویا , شامی سویا , xvc jidi ahld s dh

کوکو سویا یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که خیلی سریع اماده می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی رژیمی در ادامه با وبسایت چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه کوکو کدو سبز دونفره با سیب زمینی به روش ترکی تبریزی

مواد لازم برای ۴ نفر
سویا۲۵۰ گرم
پیاز۱ عدد درشت
سیب زمینی۱ عدد بزرگ
تخم مرغ۳ عدد
جعفری۵۰ گرم
قارچ۴ عدد متوسط
آرد سفید۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن و زردچوبهبه مقدار کافی

دستور پخت کوکو سویا

مرحله اول

ابتدا سویا را باید بخیسانیم، برای این منظور سویا را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و به اندازه ای آب اضافه می کنیم  که روی سویاها را آب بگیرد. پس از ااضافه کردن آب کاسه را کنار می گذاریم تا سویا به مدت ۳۰ دقیقه خیس بخورد و نرم شود.

مرحله دوم

در ادامه سیب زمینی را به صورت آبپز می پزیم و پس از گرفتن پوستش، رنده می کنیم و داخل یک کسه بزرگ می ریزیم. در ادامه جعفری را به صورت ریز خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. پیاز را هم رنده می کنیم و پس ازگرفتن آبش به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

قارچ ها را به صورت ریز خرد می کنیم و بدون روغن کمی تفت می دهیم تا آب اضافی شان تبخیر شود، سپس به دیگر مواد اضافه می کنیم. پس از گذشت ۳۰ دقیقه سویا را آبکشی می کنیم و به دیگر مواد اضافه می کنیم.

همچنین ببینید : طرز تهیه کوکو لوبیا سبز خوشمزه و مجلسی رژیمی به روش تبریزی

مرحله چهارم

حالا تخم مرغ ها را در یک کاسه جداگانه می ریزیم و آرد را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تخم مرغ ها اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. حالا مخلوط تخم مرغ ها را به کاسه حاوی سویا اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در یک تابه مناسب مقدار روغن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود، سپس کوکوها را با دست شکل می دهیم و در روغن داغ می اندازیم تا سرخ شوند.

مرحله ششم

پس از اینکه یک سمت کوکوها سرخ شد انها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در پایان کوکوها را داخل ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه گوجه فرنگی و خیار شور خرد شده و نان لواش تازه سرو می کنیم.

نظرات