آموزش درست کردن پودر پیاز با طعم عالی در منزل

طرز تهیه پودر پیاز

طرز تهیه پودر پیاز در خانه , پودر پیاز شف طیبه در منزل , دستور پودر پیاز خانگی در فر

پودر پیاز یکی از انواع ادویه های بین المللی بسیار پر مصرف و محبوب در صنایع غذایی می باشد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه پودر سیر و روش جلوگیری از پوک شدن سیر هنگام خشک کردن

مواد لازم پودر پیاز
پیاز۵۰۰ گرم

دستور تهیه پودر پیاز

مرحله اول

ابتدا پیازها را پوست می گیریم و می شوییم. سپس انهار ا داخل آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان برود یا اینکه برای سرعت بخشیدن به کار با یک دستمال تمیز خشک می کنیم. حالا باید پیازها را به صورت خلالی خرد کنیم.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که باید پیازها را به صورت متوسط خلالی خرد کنید، زیرا اگر خیلی درشت باشند به راحتی خشک نمی شوند و زمان طولانی تری برای خشک شدن پیازها نیاز است و اگر خیلی نازک باشند زود تغییر رنگ می دهند.

مرحله سوم

پیازهای خرد شده را داخل سینی فر می چینیم، سپس فر را با کمترین حرارت روشن می کنیم و سینی فر را داخل فر قرار می دهیم. در این مرحله باید مراقب باشیم تا فر بیش از حد گرم نشود چون باعث تغییر رنگ و طعم پیازها می شود.

مرحله چهارم

هر زمانی متوجه گرم شدن بیش از حد فر شدیم انرا  خاموش می کنیم و پس از ۴۵ دقیقه مجددا روشن می کنیم تا پیازها به طور کامل خشک شوند. پس از اینکه پیازها خشک شدند باید بالافاصله آنها را در آسیاب ریخته و پودر کنیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که قرار دادن پیازهای خشک شده در محیط خانه باعث جذب رطوبت محیط می شود و دیگر به خوبی آسیاب نمی شوند به همین دلیل پس از خشک شدن باید خیلی سریع انها را داخل آسیبا بریزیم و به پودر تبدیل کنیم.

مرحله ششم

نکته مهم برای حفظ طعم و بوی پودر پیاز این است که حتما باید انرا در ظرفی با درب محکم بریزید و در یخچال نگهداری کنید. این کار علاوه بر اینکه باعث حفظ کیفیت پودر پیاز می شود، به ماندگاری طولانی طعم و بوی آن نیز کمک می کند.

نظرات