طرز تهیه شیرینی میکادو آشپزخانه کوچک من

طرز تهیه شیرینی میکادو

طرز تهیه شیرینی میکادو آشپزخانه کوچک من علت نچسبیدن در کتاب حرفه و فن اموزش تصویری تهیه ویفر قیمت خانگی خانگی

شیرینی میکادو یکی از شیرینی های قدیمی و مناسبتی است که بیشتر برای مراسم های خاص تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه شیرینی بهشتی ترد و خوشمزه به همراه فوت و فن

مواد لازم شیرینی میکادو
آرد سفید۱ پیمانه
نان میکادو۴ ورق
آرد نخودچیسه چهارم پیمانه
روغن جامد۱۰۰ گرم
روغن مایعسه چهارم پیمانه
پودر قند۱ پیمانه
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
شکلات تخته ای۲۰۰ گرم

دستور تهیه شیرینی میکادو

مرحله اول

ابتدا آرد سفید را الک می کنیم تا صاف شود، سپس داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت بسیار ملایم به خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود. توجه داشته باشید نیاز نیست آرد تغییر رنگ بدهد، فقط در حدی که بوی خامی نداشته باشد.

مرحله دوم

در ادامه آرد نخودچی را الک می کنیم و به قابلمه حاوی آرد اضافه می کنیم و پس از کمی تفت دادن پودر کاکائو را اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند. حالا روغن جامد را اضافه می کنیم و با دیگر مواد مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

مقدار روغن مایع تقریبی است، برای همین روغن مایع را کم کم اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا جایی که مواد حالا روان داشته باشند ولی خیلی هم شل نباشند. در آخر پودر هل و پودر قند را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

همچنین ببینید : طرز تهیه شیرینی نخودچی سریع و خوشمزه به روش بازاری

مرحله چهارم

اگر بعد از اضافه کردن پودر قند مواد هم نمی خورد و سفت شد کمی روغن مایع اضافه می کنیم تا روان شود. حالا مایه میانی شیرینی آماده است آنرا کنار می گذاریم تا کمی از حرارت بیفتد، چون به صورت خیلی داغ ممکن است نان میکادو را خراب کند.

مرحله پنجم

حالا داخل یک سینی بزرگ یک نان میکادو قرار می دهم و روی آنرا مقداری از مایه شیرینی میریزیم. حالا مایه شیرینی را با پشت قاشق صاف می کنیم تا در تمام قسمت های به صورت یکنواخت پخش شود، در ادامه یک نان میکادو روی مایه شیرینی قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا با دست روی نان را فشار می دهیم تا نان های میکادو و مایه میانی شیرینی به خوبی به هم بچسبند. به همین ترتیب تمام مایه میانی شیرینی و نان های میکادو را روی هم می چینیم. اگر مایه شیرینی زیاد بود می توانید لایه ها را تا ۸ لایه هم افزایش بدهید.

مرحله هفتم

در آخر یک سینی دیگر روی آخرین نان میکادو قرار می دهیم و روی سینی یک جسم سنگین مثل هاون قرار می دهیم تا شیرینی به خوبی پرس شود و لایه های شیرینی از هم باز نشوند. در آخر شیرینی را در یخچال قرار می دهیم تا آماده شود.

مرحله هشتم

پس از گذشت ۲ تا ۳ ساعت شیرینی خودش را گرفته است، حالا آنرا از یخچال خارج می کنیم، سپس شکلات تخته ای را به همراه ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع به روش بن ماری ( با حرارت بخار آب ) ذوب می کنیم و روی شیرینی می ریزیم.

مرحله نهم

حالا شکلات داغ را با پشت چاقو یا کاردک روی سطح شیرینی می کشیم تا یکدست شود. صبر می کنیم تا شکلات سفت شود و خودش را بگیرد سپس با یک کارد تیز به صورت دلخواه شیرینی را برش می زنیم و در ظرف می چینیم.

نکات تهیه شیرینی میکادو

علت نچسبیدن مواد به نان میکادو

زمان قرار دادن مواد روی نان های میکادو خیلی مهم است، اگر مایه میانی شیرینی را درست کرده اید و سرد شده است حتما آنرا روی حرارت بخار کتری یا سماور قرار دهید تا گرم و روان شود. اگر مایه شیرینی خیلی داغ باشد نان را خراب می کند و اگر سرد و سفت باشد به نان میکادو نمی چسبد.

شیرینی میکادو زعفرانی

برای اینکه مایه میانی شیرینی رنگ و عطر زعفران را بگیرید می توانید به سلیقه خود ۱ یا چند قاشق غذاخوری زعفران دم کرده به آن اضافه کنید. زعفران را باید زمانی که هل و پودر قند را اضافه می کنیم به دیگر مواد اضافه کنیم.

نظرات