آموزش درست کردن سس پستو در خانه

طرز تهیه سس پستو

طرز تهیه سس پستو سبز , سس پستو برای مرغ با خامه , سس پستو با گوجه فرنگی و ریحان , ss sj

سس پستو یکی از انواع سس های بسیار پر مصرف در سراسر جهان است که با غذاهایی مثل انواع پاستا، ساندویچ و پیتزا سرو می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه سس کچاپ ساده خانگی و خوشمزه به روش صنعتی

مواد لازم سس پستو
برگ ریحان۵۰۰ گرم
پنیر پارمزان۱۵۰ گرم
مغز گردو۱۰۰ گرم
سیر۳ حبه
روغن زیتون۱پیمانه
آب لیمو ترش۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور تهیه سس پستو

مرحله اول

ابتدا برگ های ریحان را جدا می کنیم و می شوییم، سپس داخل آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان برود. در ادامه برگ های ریحان را به همراه پنیر پارمزان داخل مخلوط کن یا میکسر می ریزیم. مغز گردو را نیز به مخلوط کن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

برای تهیه سس پستو به سلیقه خود می توانید مغز بادام هندی، بادام زمینی یا پسته را جایگزین مغز گردو کنید. اگر می خواهید از بادام هندی یا بادام زمینی استفاده کنید حتما انرا قبل از اضافه کردن به دیگر مواد کمی تفت دهید.

مرحله سوم

تفت دادن بادام هندی یا بادام زمینی عطر و طعم سس را مطبوع تر می کند. در ادامه سیر را به همراه آب لیمو ترش و مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم. می توانید ادویه های باب میل خود را نیز در این مرحله اضافه کنید.

همچنین ببینید : طرز تهیه سس انبه تازه خوشمزه و خانگی برای انواع ساندویچ

مرحله چهارم

مثلا اگر از طعم سس های تند خوشتان می آید می توانید مقداری زنجبیل و فلفل قرمز هم به سس خود اضافه کنید. حالا درب مخلوط کن یا میکسر را می گذاریم و چند پالس می زنیم تا مواد کاملا یکدست و به شکل پوره شوند.

مرحله پنجم

حالا سس را از مخلوط کن یا میکسر خارج می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در پایان روغن زیتون را به سس اضافه می کنیم و با قاشق ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس سس را در یخچال در ظرف درب دار نگهداری می کنیم.

مرحله ششم

دلیل اینکه روغن زیتون را به همراه دیگر مواد داخل میکسر نمی ریزیم این است که اگر این کار را انجام دهیم مقدار زیادی از روغن زیتون به دیواره های میکسر یا مخلوط کن می چسبد و هدر می رود. با این روش شما حتی یک قطره هم از روغن زیتون را از دست نخواهید داد.

نظرات