چگونه پیتزای مخلوط در منزل درست کنیم؟

طرز تهیه پیتزا مخلوط


پیتزا از غذاهایی محسوب می شود که در سراسر جهان از طرفداران بسیاری برخوردار است. در میان انواع پیتزاها ، پیتزا مخلوط از پیتزهایی است که طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است و به همین دلیل هم است که پر مصرف ترین پیتزا در سراسر جهان است.


مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ نصف یک سینه کامل
ذرت ۴ قاشق غذاخوری
قارچ ۶ عدد متوسط
سوسیس آلمانی ۲ عدد
زیتون سبز یا سیاه ۸ عدد
پنیر پیتزا به مقدار دلخواه
سس کچاپ به مقدار دلخواه
خمیر پیتزا به تعداد کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
زردچوبه و آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا مخلوط

مرحله اول

برای تهیه پیتزا مخلوط می توانیم به دلخواه از گوشت چرخ کرده یا مرغ استفاده کنیم که ما در این دستور از گوشت مرغ استفاده کردیم. ابتدا مرغ را می پزیم. به این صورت که نصف یک سینه مرغ را شسته و در قابلمه می گذاریم و بدون آب روی شعله ی گاز قرار می دهیم. چند دقیقه که مرغ روی حرارت باشد خودش آب پس می دهد ، پس از اینکه آب موجود در گوشت مرغ تبخیر شد مقدار کمی روغن مایع اضافه می کنیم و گوشت مرغ را داخل روغن تفت می دهیم.

مرحله دوم

پس از تفت دادن گوشت مرغ نصف یک پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه نیز اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا گوشت مرغ و پیاز با ادویه ها یکدست شوند. در آخر یک لیوان آب جوش می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم تا مرغ با حرارت ملایم بپزد.

مرحله سوم

در این مرحله مرغ پخته شده را پس از انکه کمی خنک شد ، به صورت ریش ریش خرد می کنیم. سپس سوسیس ها را نیز به صورت حلقه ای یا نگینی خرد می کنیم. در ادامه قارچ ها را با دقت به صورت حلقه ای خرد می کنیم و مواد را کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

ذرت را هم که به صورت کنسروی داشتیم پس از شستشو آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم. در صورت تمایل می توانید ذرت را خودتان آبپز کنید ، تفاوتی ندارد. پس از اینکه مواد روی پیتزا آماده شد به سراغ مرحله اخر یعنی اماده کردن پیتزا می رویم.

مرحله پنجم

خمیر پیتزاها را داخل قالب های پیتزا قرار می دهیم سپس روی خمیر پیتزا کمی سس کچاپ می زنیم و روی تمام قسمت های خمیر پیتزا سس را می مالیم. مقدار کمی پنیر پیتزا هم روی سس کچاپ می پاشیم و بعد تکه های مرغ را همه جای خمیر پخش می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله تکه های سوسیس را روی پیتزا می چینیم و بعد ذرت ، قارچ ها ، تکه های زیتون و در آخر روی خمیر را با پنیر پیتزای فراوان کامل می پوشونیم و در نهایت اندازه یک قاشق مربا خوری آویشن که عطری بی نظیر به پیتزا می دهد رو روی تمام قسمت های پیتزا می پاشیم.

مرحله هفتم

بهتر است فر از از قبل روشن کنیم تا معطل نشویم. پیتزای آماده شده را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه داخل فر که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده ایم قرار می دهیم تا آماده شود.در آخر پیتزا را به ۸ قسمت برش می زنیم و با سس کچاپ سرو می کنیم.

مطالب مرتبط :


منبع :

نظرات