چطوری یک خورش مرغ غلیظ و خوشمزه بپزیم؟

طرز تهیه خورش مرغ

طرز تهیه خورش مرغ با فلفل دلمه ای و هویج دارچینی جنوبی ساده شیرازی سرخ کرده
خورش مرغ یکی از خورش های بسیار خوشمزه و پر طرفدار در میان ایرانیان است. این خورش به همراه زرشک پلو هم سرومی شود که کمی متفاوت تر طبخ می شود. در ادامه با این اموزش آشپزی با پارسی زی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ران یا سینه مرغ۴ تکه
پیاز۲ عدد متوسط
سیب زمینی۲ عدد متوسط
هویج۲ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
روغن و زردچوبهبه اندازه کافی
نمک و فلفل سیاهبه اندازه کافی

دستور پخت خورشت مرغ

مرحله اول

برای تهیه خورش مرغ مجلسی ابتدا پیاز را خرد کرده و با کمی روغن در یک قابلمه مناسب تفت می دهیم به صورتی که پیاز طلایی شود سپس کمی زردچوبه اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر پیاز را تفت می دهیم. حالا پوست های قطعات مرغ را جدا می کنیم و مرغ ها را به قابلمه می افزاییم.

مرحله دوم

مرغ ها را خوب تفت می دهیم تا تمام قسمت های گوشت مرغ طلایی شود. پس از اینکه مرغ شد هویج را به صورت حلقه ای خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم. هویج را هم کمی سرخ می کنیم سپس رب گوجه فرنگی را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

رب گوجه فرنگی را خوب تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود سپس ۳ تا ۴ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مرغ با حرارت ملایم حدود یک ساعت بپزد. در ۱۵ دقیقه پایانی پخت خورش کمی زعفران هم برای خوشرنگ تر شدن خورش اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سیب زمینی را به صورت خلالی خرد کرده و با آب سرد می شوییم سپس در روغن سرخ می کنیم و برای تزیین خورش کنار می گذاریم. زمانی که خورش به خوبی جا افتاد و آب ان کم شد حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم.

مرحله پنجم

در صورت تمایل می توانید یک یا دو عدد گوجه فرنگی سرخ شده هم برای تزیین خورش استفاده کنید. پس اط اینکه خورش جا افتاد انرا داخل ظرف خورش خوری می کشیم و با سیب زمینی سرخ کرده تزیین کرده و به همراه برنج سرو می کنیم.

مطالب مرتبط :
طرز تهیه خورش بامیه جنوبی بسیار خوشمزه

منبع : طرز تهیه خورش مرغ خوشمزه

نظرات