طرز تهیه سالاد اندونزی مخصوص و خوشمزه

طرز تهیه سالاد اندونزی

طرز تهیه سالاد اندونزی با کشمش بیتوته با قارچ با شوید رژیمی

سالاد اندونزی همانطور که از نامش مشخص است یکی از سالادهای خوب و بسیار خوشمزه کشور اندونزی می باشد. این سالاد شباهت های زیادی به سالاد کلم سفید ایرانی می باشد البته برخی مواد در این دو سالاد متفاوت است. برای یادگیری این سالاد خوشمزه در ادامه با ما همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه سالاد الویه مجلسی
مواد لازم برای ۴ نفر
کلم سفید ۲ پیمانه
کلم قرمز ۱ پیمانه
ذرت ۱ پیمانه
نخود فرنگی نصف پیمانه
کالباس ۱ پیمانه
هویچ ۲ عدد
خیار شور ۲ عدد
سس مایونز به اندازه لازم
نمک و فلفل سیاه به اندازه لازم

دستور تهیه سالاد اندونزی

مرحله اول

ابتدا باید مواد سالاد را یک به یک اماده کنیم ، برای این منظور هویج را به صورت آبپز یا بخارپز می پزیم و به صورت خلالی بسیار نازک خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه کلم قرمز و کلم سفید را به صورت رشته ای نازک و یکدست خرد می کنیم.

مرحله دوم

خیارشور را نیز به صورت رشته ای نازک خرد کرده و فشار دست آبش اضافی اش را می گیریم تا باعث آبکش شدن سالاد نشود. کالباس را نیز در ادامه به صورت رشته های نازک خرد کرده و به همراه دیگر مواد داخل یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم.

مرحله سوم

برای نخود فرنگی و ذرت می توانید از کنسرو یا آبپز شده ذرت و نخودفرنگی استفاده کنیم. در صورتی که از کنسرو استفاده کنیم کافیست آب اضافی شان را گرفته سپس به دیگر مواد اضافه کنیم. حالا تمام مواد را با هم خوب مخلوط می کنیم.
همچنین ببینید : طرز تهیه سالاد ماکارونی رستورانی

مرحله چهارم

در این مرحله چند قاشق سس مایونز را به همراه کمی نمک ، فلفل سیاه و آبلیمو در یک کاسه کوچک می ریزیم سپس با مقداری کمی آب سس مایونز را رقیق می کنیم و روی سالاد می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم تا به تمام نقاط سالاد برسد.

مرحله پنجم

حالا تقریبا سالاد ما اماده است انرا در ظرف مورد نشرمان می ریزیم و رویش را با یک سلفون می پوشانیم. در اخر ظرف سالاد را به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا سس به طور کامل به خورد مواد سالاد برود.

سالاد اندونزی با کشمش

اگر می خواهید از کشمش در سالاد خود استفاده کنید حتما از کشمش پلویی استفاده کنید. کشمش ها را از ۲۰ دقیقه قبل در آب ولرم بخیسانید تا به خوبی نرم شوند و در پایان پس از اینکه سالاد اماده شد به سالاد اضافه کنید.
همچنین ببینید : طرز تهیه سالاد تبوله لبنانی

در صورتی که دوست دارید سالادهای بیشتری یاد بگیرید این مطلب را دنبال کنید : انواع سالادهای ایرانی و خارجی

مطالبی که شاید دوست داشته باشید : طرز تهیه سالاد الویه ، طرز تهیه سالاد اندونزی با سبک دیگر و طرز تهیه سالاد ماکارونی

نظرات