آموزش ترشی پیاز ریز با رنگ قرمز و سفید در منزل

طرز تهیه ترشی پیاز

طرز تهیه ترشی پیاز محلیز قرمز کوچک قرمز ریز سفید کوچک سفید با سرکه قرمز شکم پر سیر با پیاز قرمز
ترشی پیاز یکی از انواع ترشی ها و چاشنی های خوشمزه و محبوب ایرانی است که در کنار انواع غذاهای سنتی سرو می شود.

مواد لازم برای ۱ شیشه متوسط
پیاز سفید یا قرمز ریز۲۰ عدد
فلفل قرمز۲ عدد
سیر۲ حبه
نعناع خشک۱ قاشق چایخوری
نمکنصف قاشق چایخوری
شکرنصف قاشق چایخوری
سرکه سفید یا قرمزبه اندازه کافی

دستور تهیه ترشی پیاز سفید

مرحله اول

ابتدا پیازها را پوست می گیریم و داخل آبکش می ریزیم، سپس به خوبی می شوییم و کنار می گذاریم تا آب اضافی پیازها خارج شود و پیازها کاملا خشک و بدون رطوبت شوند. اگر می خواهید برای خشک شدن پیازها منتظر نمانید می توانید پیازها را با دستمال خشک کنید.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که اگر پیازها دارای رطوبت باشند ترشی شما خیلی سریع کپک می زند، به همین دلیل مرحله خشک کردن پیازها را با دقت انجام دهید. در ادامه سیرها را پوست می گیریم و پس از شستشو خشک می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله فلفل قرمز را نیز می شوییم و خشک می کنیم. حالا به سراغ آماده کردن ترشی می رویم، برای این منظور یک ظرف شیشه ای متناسب با مقدار مواد ترشی انتخاب می کنیم و پیازها را به همراه سیر، فلفل قرمز و نعناع خشک داخل ظرف می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا سرکه را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا سرکه داغ شود، سپس شکر و نمک را اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا در سرکه حل شوند. اگر می خواهید ترشی شما ملایم تر شود می توانید کمی آب جوشیده شده هم به سرکه اضافه کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله صبر می کنیم تا سرکه در دمای محیط خنک شود سپس آنرا با یک پارچه تمیز صاف می کنیم و روی مواد داخل شیشه می ریزیم. باید به قدری سرکه اضافه کنیم که مقداری سرکه یک بند انگشت بالاتر از مواد باشد.

مرحله ششم

حالا دری شیشه را محکم می بندیم به صورتی که هیچ هوایی وارد شیشه نشود. شیشه ترشی را به مدت ۲ هفته در جای خشک و خنک دور از نور مستقیم خورشید نگهداری می کنیم تا ترشی آماده شود. پس از آنکه ترشی آماده شد آنرا در یخچال نگهداری می کنیم.

مطالب مرتبط :

منتشر شده در ردیت، بالاترین و پینترست

نظرات