آموزش دستور پخت کباب کوبیده زنجانی بسیار خوشمزه

طرز تهیه کباب کوبیده

طرز تهیه کباب کوبیده برای 10 نفر خانگی روی گاز حرفه ایی بناب خانگی در ماهیتابه با گوشت برزیلی ارزان سامان گلریز با سویا در فر روی توری
کباب کوبیده یکی از غذاهای بسیار معروف و سنتی ایرانی است که به عنوان یک غذای مجلسی هم شناخته می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سبک زندگی ایرونی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

  • گوشت مخلوط ۶۰۰ گرم
  • پیاز آب گرفته ۲۰۰ گرم
  • نمک ۱ قاشق چایخوری
  • فلفل سیاه به اندازه دلخواه
  • زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
  • کره ۵۰ گرم

دستور پخت کباب کوبیده

مرحله اول

ابتدا مخلوط گوشت گوسفندی و گوساله را دو مرتبه چرخ می کنیم، سپس گوشت چرخ کرده را داخل یک کاسه مناسب قرار می دهیم. در ادامه در ظرفی جداگانه پیازها را با رنده ریز رنده می کنیم و با فشار دست آبشان را می گیریم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز آب گرفته را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و آب پیاز را در کاسه کوچک می ریزیم و کنار می گذاریم. حالا باید طعم دهنده ها را اضافه کنیم، مقداری نمک، فلفل سیاه و ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده به گوشت اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مواد کباب را باید به خوبی ورز دهیم تا گوشت منسجم شود به طور که حالت چسبناکی پیدا کند که وقتی مایه کباب را از داخل کاسه بلند می کنید تکه تکه نشود و همه گوشت به صورت یکدست بلند شود.

مرحله چهارم

ورز دادن را ادامه می دهیم تا مایه کباب یکدست و کاملا منسجم شود، سپس یک سلفون روی کاسه می کشیم و به مدت ۲ ساعت به مایه کباب در یخچال استراحت می دهیم. پس از گذشت ۲ ساعت کاسه را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله پنجم

برای سیخ کردن کباب ها ابتدا سیخ های پهن مخصوص کباب کوبیده را با آب پیاز خیس می کنیم سپس به اندازه یک پرتغال کوچک از گوشت بر می داریم و سیخ را بین گوشت قرار می دهیم و آنرا روی سیخ پهن می کنیم.

مرحله ششم

پس از سیخ کردن کباب با انگشت روی گوشت نقش می اندازیم، این کار علاوه بر اینکه باعث می شود کباب مغز پخت شود، به زیبایی ظاهری کباب نیز کمک می کند. اگر کار سیخ کردن کباب برایتان مشکل است می توانید از کباب زن دستی هم استفاده کنید. 

مرحله هفتم

در این مرحله منقل ذغال را با ذغالی یکدست و کاملا روشن آماده می کنیم، سپس سیخ ها را به آرامی روی منقل می چینیم. پس از آنکه کباب ها خودشان را گرفتند، آنها را به صورت متداوم می چرخانیم تا به صورت یکنواخت بپزند.

مطالب مرتبط :

توجه توجه :
اگر به کباب ها علاقمند هستید یک پیشنهاد برای شما داریم، از طریق این لینک ( انواع کباب های ایرانی و خارجی ) می توانید به آرشیو رسپی های مرتبط با کباب دسترسی داشته باشید. از طریق این لینک هم می توانید رسپی های خوبی که دسته بندی می کنیم رو مشاهده بفرمایید.

منابع : 

نظرات